کد خبر ۳۳۷۵۴ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۸
شهردارقم:

ارتباط بین دو شهر قم و کاظمین باید افزایش یابد

شهردار قم خواستار افزایش ارتباط بین دو شهر مقدس قم و کاظمین شد. سقائیان نژاد به حضور بیش از 100 هزار طلبه علوم دینی از 120 کشور جهان در قم اشاره کرد و افزود: قم به عنوان ام القرای جهان تشیع و پایتخت علوم اسلامی و شیعی قابلیت های بسیار ارزشمندی برای اشتراک و ارتباط با شهرهای مختلف جهان دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم ، مرتضی سقائیان نژاد روز سه شنبه دردیدار مسئولان شهر کاظمین افزود: شهرهای قم و کاظمین حول محور حرم امام کاظم(ع) و امام جواد(ع) و هم چنین حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) می توانند ارتباطات راهگشایی داشته باشند.


سقائیان نژاد به حضور بیش از 100 هزار طلبه علوم دینی از 120 کشور جهان در قم اشاره کرد و افزود: قم به عنوان ام القرای جهان تشیع و پایتخت علوم اسلامی و شیعی قابلیت های بسیار ارزشمندی برای اشتراک و ارتباط با شهرهای مختلف جهان دارد.


وی حضور مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه، موسسات علمی و پژوهشی و طلبه های علوم دینی را ظرفیتی شگرف برای این شهر مقدس دانست و تصریح کرد: این قابلیت ها می تواند عاملی برای وحدت بین جوامع اسلامی باشد.


وی با اشاره به شرایط کنونی مسلمانان در جهان و لزوم تقویت ارتباطات و وحدت بین طرفین خاطرنشان کرد: این دو شهر می توانند پیام آور وحدت جهان اسلام و تشیع باشند.
وی ادامه داد: هر دو شهر در حوزه های مختلف تجربیات ارزشمند و مهمی دارند و اشتراک بین طرفین می تواند برای دو شهر سودمند باشد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com