کد خبر ۳۳۵۷۵ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۶
فرمانده نیروی انتظامی استان قم خبر داد:

مقام اول پلیس قم در صحت عمل و رضایتمندی مردم/ کاهش ۲ درصدی سرقت

فرمانده انتظامی استان قم گفت: در آخرین ارزیابی ناجا در آبان ماه سال جاری پلیس قم در صحت عمل و رضایتمندی مردم مقام اول را کسب کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم، سردار کاظم مجتبایی در همایش فرماندهان و روسای کلانتری و پاسگاه‌های فرماندهی انتظامی استان قم که در مرکز فرهنگی - تربیتی و آموزشی عمار برگزار شد، با بیان اینکه کلیه معاونان، فرماندهان، مدیران و روسای ارشد استان و همچنین روسای کلانتری و پاسگاه‌های این فرماندهی در این همایش حضور دارند، گفت: همایش مذکور باعث می‌شود تا فرصت‌های بیرونی و ضعف درونی مرور شده و اگر ضعفی وجود دارد با برطرف کردن آن تبدیل به فرصت و قوت شود.

وی افزود: نیروی انتظامی، سازمانی عظیم و با تنوع مأموریت بوده و این پیشرفت‌ها در گرو تحلیل درست از اقدامات، عملکرد و فعالیت‌ها است.

فرمانده انتظامی استان قم در ادامه با بیان اینکه پلیس قم در سال جاری پنج هدف مهم را مدنظر دارد، گفت: اجتماعی کردن کنترل فضای جرم، مهم‌ترین این اهداف بوده تا پلیس با بهره گیری از ظرفیت اجتماعی، فضای جرم را به فضای اجتماعی تبدیل کند.

وی تصریح کرد: اگر چه بخش اندکی به برخورد مقتدرانه پلیس نیاز دارند اما اکثریت مردم نیازمند رفتار انسانی و کریمانه پلیس هستند.

مجتبایی در ادامه با بیان اینکه موفقیت نیروی انتظامی مگر با همکاری مردم و سایر دستگاه‌ها، محقق نمی‌شود، امنیت هوشمند، مانیتورینگ فرماندهی، مانیتورینگ مسجد مقدس جمکران و همچنین پایش تصویری تعدادی از کلانتری‌ها را از جمله اهداف دیگر پلیس قم برشمرد.

وی با اشاره به اینکه امنیت هوشمند در نصب دوربین خلاصه نمی‌شود، تصریح کرد: توسعه کمی و کیفی پلیس در فضای مجازی مهم است و باید سایر دستگاه‌ها نیز به این موضوع اهتمام ویژه ای داشته باشند.

فرمانده انتظامی استان قم افزود: جابجایی تخلفات از فضای فیزیکی به سایبری باعث شده تا ما آن را در دستور کار قرار بدهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار دستگیری‌ها از ابتدای دهم دی ماه ۹۳ تاکنون، گفت: در یک سال گذشته کل دستگیری‌ها ۷ درصد کاهش و جمعیت افراد بیکار نیز ۷ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه نرخ دستگیرشدگان در بین افراد کم سن و سال افزایش داشته است، اضافه کرد: سرقت در قم کاهش دو درصدی داشته است.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه در یک سال گذشته و در آخرین ارزیابی ناجا در آبان ماه سال جاری پلیس قم در صحت عمل و رضایتمندی مردم مقام اول را کسب کرده است، از مجموعه‌های سپاه قم، اطلاعات استان و همچنین عملکرد کارکنان مجموعه این فرماندهی، قدردانی کرد.

 

منبع: مهر

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com