کد خبر ۳۳۷۱۰ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۵

آیت الله نوری همدانی: دشمن به دنبال تامین امنیت صهیونیست‌ها است

مرجع تقلید شیعیان گفت: دشمنان برای کشورهایی مانند یمن و بحرین مشکلات زیادی به وجود آورده‌اند و به دنبال اختلاف افکنی هستند این کار برای این است که صهیونیست‌ها در امنیت باشند و نفس راحتی بکشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با کارکنان وزارت دفاع با اشاره به آیه 256 سوره بقره اظهارداشت: خداوند در این آیه می‌فرماید هیچ کسی را برای ایمان به دین اسلام اکراه و اجبار نمی‌کنند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه این دین آنقدر دارای منطق محکم است که اکر به اشخاص عرضه شود و به سراغ دین بروند آن را می‌پذیرند افزود: اگر وجدان هماهنگ باشد دیده می‌شود این احکام اسلامی با فطرت هماهنگ است و آن را می‌پذیرد.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه مشکران عناد داشتند که اسلام ا نمی‌پذیرفتند خاطر نشان کرد: اگر وجدان اسنان بیدار باشد قطعا اسلام را می‌پذیرد.

وی با بیان اینکه اسلام به دنبال رشد در مسلمانان است گفت: رشد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی سه مورد مهمی هستند که خداوند بر آن تاکید دارد و مسلمانان برای رسیدن به آن باید تلاش کنند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه رشد فرهنگی به این معنا است که یک مسلمان آنقدر از لحاظ فرهنگی و اندیشه واقع بین باشد که رشد کرده و بتواند حق را از باطل تشخیص دهد افزود: آیات زیادی در قرآن کریم در مورد این رشد آمده که آیه 164 سوره بقره از نمونه‌های آن است.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه در این آیه خداوند ما را به آموزش 8 علم دعوت کرده است خاطر نشان کرد: خداوند انسان را به این 8 موجود در جهان خلقت تذکر می‌دهد که باید از این راه خدا را بشناسیم. خلقت آسمان‌ها یکی از این موارد است که تفکر در آن برای انسان ثابت می‌کند خداوند قادر بر همه این امور آگاه است.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه زمین، حرکت کشتی‌ها، آسمان‌ها، انواع جانوران، وزش باد‌ها و ابرهای میان آسمان و زمین از موارد دیگری هستند که در این آیه به آن اشاره شده است گفت: کسانی که دنبال رشد فرهنگی هستند باید این آیات را ببینند و در آن بیندیشند.

وی با اشاره به اینکه مورد دیگر در رشد انسان‌ها که مورد تاکید خداوند قرار دارد رشد اجتماعی است عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند هر کس به کار مسلمانان اهمیت ندهد مسلمان نیست. امروز جهان شاهد رخدادهای زیادی مانند شهادت شیخ نمر و جنگ در منطقه است که نباید در برابر آن بی‌تفاوت باشیم.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه مسلمانان باید در برابر جریاناتی که در کشورهای منطقه مانند عراق و یمن و بحرین رخ می‌دهد پیوند داشته باشند گفت: مسلمانان باید از حال هم با خبر باشند و به هم کمک و یاری برسانند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه باید ارتباط میان مسلمان بیشتر و بیشتر شود خاطر نشان کرد: دشمنان برای کشورهایی مانند یمن و بحرین مشکلات زیادی به وجود آورده‌اند و به دنبال اختلاف افکنی هستند این کار برای این است که صهیونیست‌ها در امنیت باشند و نفس راحتی بکشند.

وی با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی در ایران مسلمانان بیدار شدند و صهیونیست‌ها احساس خطر کردند گفت: می‌خواهند جلوی بیداری اسلامی را بگیرند و برای این کار مسلمانان را به جان هم می‌اندازند و در کشورهای منطقه نقشه‌های دشمن طراحی شده تا اختلاف افکنی کند، آن‌ها مردم را درگیر جنگ کرده‌اند تا نفس راحتی بکشند اما باید در برابر این جریان‌ها بیدار باشیم.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه باید رشد سیاسی را در مسائل مختلف مد نظر قرار دهیم عنوان کرد: مسلمانان باید خودشان در مورد سرنوشتشان تصمیم بگیرند، باید مستقل باشیم و دشمن را بشناسیم، باید بدانیم این دشمنان بعد از انقلاب به وجود آمدند و به فرموده امام خمینی (ره) نباید اجازه دهیم انقلاب به دست نااهلان بیفتد.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com