کد خبر ۳۳۷۱۲ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۴
مدير دفتر ارتباطات مردمي شهرداري قم عنوان كرد:

نام‌هاي تكراري معابر و شوارع شهر قم حذف مي‌شوند

مدير دفتر ارتباطات مردمي شهرداري قم گفت: وجود نام‌هاي تكراري در شوارع و معابر موجب سردرگمي ‌مي‌شود بنابراين اقداماتي در اين راستا انجام خواهد شد تا اين نام‌هاي تكراري حذف شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، علي اكبر رحيمي در خصوص نام گذاري معابر و شوارع شهر قم اظهار كرد: در بحث نام گذاري سياست شهرداري بر اين است كه نامهاي تكراري حذف و نامهاي متناسب با شان و منزلت قم بر روي معابر و شوارع گذاشته شود كه در اين زمينه اقدامات بسياري انجام شده است.

مدير دفتر ارتباطات مردمي شهرداري قم با بيان اينكه بحث نام گذاري با حساسيت و دقت بسيار زيادي صورت مي‌پذيرد خاطر نشان كرد: ابتدا درخواست‌ها و پيشنهادات در شهرداري مطرح مي‌شود و در كميته‌اي با عنوان شوراي نامگذاري اين درخواست‌ها و پيشنهادها مورد نقد و بررسي قرار مي‌گيرد.

وي با اشاره به اينكه در نهايت نام‌هاي پيشنهاد شده در شوراي اسلامي شهر به تصويب مي‌رسند، بيان كرد: پس از تصويب در اين كميته طي يك لايحه‌اي نام‌ها به شواري شهر ارسال مي‌شود و بعد از اينكه وارد شوراي شهر شد در كميسيون خدمات شهري كه متشكل از اعضاي شورا است، نام‌ها مطرح شده و دفاعيات لازم صورت مي‌گيرد.

رحيمي با بيان اينكه در زمينه نام‌هاي معابر و شوارع اصلاحاتي انجام خواهد شد، تصريح كرد: در صورت نياز در اين جلسه اصلاحاتي انجام گرفته و در جلسه به تصويب رسيده و سپس وارد دستور علني شوراي شهر شده و به تصويب نهايي مي‌رسد.

مدير دفتر ارتباطات مردمي و مدير مركز پيشگيري و مديريت بحران شهرداري قم وجود نام‌هاي تكراري در شوارع و معابر قم را از مشكلات مهم دانست و گفت: با وجود اينكه در قم شاهد نام‌هاي تكراري معابر اصلي هستيم و اين موضوع سر درگمي را براي زائرين، مسافرين و شهروندان به دنبال دارد و سياست بر اين است كه به مرور زمان اين تغيير نام‌ها صورت گيرد.

وي از حذف نام‌هاي تكراري در شهر خبر داد و اظهار كرد: تمام اين اقدامات انجام مي‌شود تا با تلاش‌هاي صورت گرفته در نهايت ما شاهد حذف نام‌هاي تكراري از شوارع و معابر باشيم.

 رحيمي با اشاره به اينكه تا كنون بيش از ۲۰ مورد از نام‌هاي تكراري اصلاح شده‌اند، عنوان كرد: اگر بخواهيم آماري ارائه دهيم امسال بيش از ۲۰ مورد از نام‌هاي تكراري را اصلاح كرديم؛ به عنوان مثال خيابان شهيد مفتح در منطقه چهار و همچنين خيابان مالك اشتر از جمله معابري هستند كه در آن‌ها تغيير نام ايجاد شده و اصلاحات لازم انجام گرفته است.

مدير دفتر ارتباطات مردمي شهرداري قم نام گذاري كوچه‌هاي فرعي به نام شهيدان را از ديگر اقدامات برشمرد و خاطرنشان كرد: نام گذاري كوچه‌هاي فرعي به نام شهيدان كه معمولا خانواده‌هاي آنها در آن كوچه ساكن هستند انجام شده است.

وي به اهداف اين اقدام اشاره كرد و افزود: اين كار صورت گرفته تا فرهنگ ايثار و شهادت را در جامعه به ويژه در بين جوانان ترويج دهيم و در انتخاب نام كوچه‌ها اولويت با نام شهيدان است كه اميدواريم با اين اقدام بتوانيم در شناساندن و زنده نگه داشتن نام اين عزيزان سهيم باشيم.

رحيمي از تشكيل كميته‌اي براي بررسي دقيق‌تر نام‌ها خبر داد و ادامه داد: اخيرا با تاكيد شهردار قم كميته‌اي مركب از اعضاي جديد كه اساتيد دانشگاه و افراد با سابقه‌اي هستند كه در مباحث فرهنگي آشنايي دارند در آينده نزديك تشكيل خواهد شد.

مدير دفتر ارتباطات مردمي شهرداري قم اضافه كرد: اسامي پيشنهادي براي اصلاحات آتي با دقت و حساسيت خاص در اين كميته مورد بررسي قرار گرفته و به شوراي اسلامي شهر ارسال مي‌شود تا با اين كار تمام مشكلات موجود در اين زمينه برطرف شود.

وي خواستار همكاري شهروندان در اين زمينه شد و بيان كرد: مردم در اين زمينه با شهرداري هماهنگ باشند و در صورتي كه با چنين مشكلي مواجه شدند مورد را از طريق سامانه ۱۳۷ گزارش دهند تا بررسي‌هاي لازم انجام شود و ديگر با چنين موضوعي در شهر روبه‌رو نشويم.

 

منبع: شهرنيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com