کد خبر ۳۳۷۱۴ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۷
فرماندار قم:

140 نفر از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابی قم تائید صلاحیت شدند

فرماندار قم گفت:به طور کلی از 161 نفری که ثبت نامشان از حوزه انتخابیه قم قطعی شده بود تا آخرین لحظات بررسی ۵ نفر انصراف خودشان را اعلام کردند که مورد قبول هیئت اجرایی قرار گرفت ، از میان 140 نفر در حوزه انتخابی قم طبق مستندات و استعلام از مراجع 4 گانه تائید صلاحیت شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، رضا سیار در رابطه با تائید صلاحیت کاندیداهای شورای اسلامی در حوزه انتخابی قم عنوان کرد: هیئت اجرایی صلاحیت کاندیداهای مجلس شورای اسلامی روز گذشته کار بررسی های مستمر و پیگیری های لازم را در 10 روز متوالی به پایان رساند.

وی خاطرنشان کرد:در این میان ۱۶ نفر از داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز با استناد به مستندات، مدارک و استعلام از مراجع چهارگانه مندرج در قانون، صلاحیت شان توسط هیئت اجرایی انتخابات استان قم تأیید نشد.

سیار اظهار داشت:در مجموع ۱۴۰ نفر نیز صلاحیت شان مورد تأیید هیئت اجرایی انتخابات استان قم قرار گرفت که پرونده این افراد به هیات نظارت شورای نگهبان تحویل داده شد.

وی بیان داشت: نیز به 16 نفری که صلاحیتشان رد شده است ابلاغ خواهد شد که این افراد از 16 الی 19 دی ماه سال جاری اعتراض خود را به هیات اجرایی اعلام نمایند.

فرماندار قم گفت:با توجه به اینکه تا 7 اسفند ماه فاصله چندانی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد و اخذ رای نیز تنها با شناسنامه های عکس دار میسر است از شهروندان استان قم تقاضا داریم جهت عکس دار شدن شناسنامه ها به ثبت احوال مراجعه نمایند.

 

منبع: ايسنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com