کد خبر ۳۳۷۹۱ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۵
آیت الله نوری همدانی:

از قطع ارتباط با عربستان ناراحت نیستیم

آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، به قطع روابط دیپلماتیک از سوی عربستان سعودی اشاره و تصریح کرد: ما از این قطع ارتباط ناراحت نیستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، این مرجع تقلید روز چهارشنبه در جلسه درس خارج خود در مسجد اعظم قم گفت: چون حاکمیت این کشور را دارای یک مذهب دروغین و عامل اختلاف در جهان اسلام و نوکر آمریکا و صهیونیست ها می دانیم.


وی با بیان این که جهان اسلام فاجعه منی و جریان اعدام روحانی مظلوم و شجاع شیخ نمر را فراموش نخواهد کرد، گفت: عربستان سعودی برای تطهیرخود و انحراف افکار عمومی جهان از جنایاتی که مرتکب شده و می شود، هر روز بازی جدیدی ایجاد کرده و با ارتکاب جنایت تازه کارنامه سیاه خود را سیاه تر می کند.

این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود سخنان مهمی را درباره انتخابات بیان کرد و تاکید کرد: همه باید در تمامی مراحل انتخابات اعم از ثبت نام، بررسی صلاحیت ها، تبلیغات و اعلام نتایج تابع قانون باشند.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر این که نظارت این شورا استصوابی است، از همگان خواست در تمامی مراحل انتخابات تابع قانون باشند.

وی ادامه داد: همه مسائل مرتبط با انتخابات در قانون به صورت شفاف آمده است، همان قانونی که نمایندگان مردم در خبرگان قانون اساسی تدوین کردند و شورای نگهبان مجری آن است.

وی با تاکید بر این که شورای نگهبان طبق قانون و موازین اسلامی عمل می کند و نوع نظارت آن نیز استصوابی است، گفت: قوانین درباره خبرگان و مجلس کاملا مشخص است و همه باید طبق این قوانین عمل کنند.

این مرجع تقلید همچنین با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب درباره حق الناس بودن رای مردم، افزود: حق الناس هم مربوط به رای دهنده، هم مربوط به کاندیدا و هم شورای نگهبان و هم قانون باید باشد نه یک طرف خاص.

 وی ایجاد اختلاف در جامعه را گناه خواند و با تاکید بر لزوم تقویت بیش از پیش وحدت در جامعه، ابراز کرد: انتخابات باید مظهر و مایه وحدت باشد نه افتراق.

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: دروغ، تهمت، افترا بستن و خدشه دار کردن قانون حرام است و اگر فردی در هر مرحله ای از انتخابات اعتراض و نقطه نظری داشته باشد باید از مجاری قانونی پیگیری کند و در عین حال تسلیم نتیجه قانونی باشد.

 

منبع: ايسنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com