کد خبر ۳۳۸۴۴ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۶
مدیرعامل آتش نشانی قم:

استقرار 24 ایستگاه آتش نشانی/ قم نخستین شهر ایمن کشور

مدیرعامل سازمان آتش نشانی قم با اشاره به وضعیت استاندارد این شهر از نظر تعداد ایستگاه آتش نشانی، گفت: به ازای هر 50 هزار تن یک ایستگاه آتش نشانی نیاز است که در حال حاضر قم با دارا بودن 24 ایستگاه آتش نشانی، نخستین شهر ایمن در کشور است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، عباس جعفری افزود: البته هفت ایستگاه آتش نشانی که امسال به بهره برداری رسیده است، فاقد تجهیزات است و به زودی مجهز می شود؛ ولی تعداد نیروی انسانی کافی برای این ایستگاه ها در نظر گرفته شده است.


وی همچنین با بیان اینکه نیروی انسانی به تعداد کافی در آتش نشانی مشغول خدمت هستند، اضافه کرد: با نیروهایی که طی دو سال گذشته جذب شدند، در حال حاضر 600 تن در ایستگاه های آتش نشانی قم مستقر هستند.



خرید 300 میلیارد ریال تجهیزات تا پایان امسال
وی با اشاره به قدمت بالای بسیاری از تجهیزات آتش نشانی، گفت: خودروهای آتش نشانی به دلیل اینکه در ماموریت ها، بار زیادی حمل و با سرعت حرکت می کنند، استهلاک بالایی دارند که قدمت بیشتر خودروهای آتش نشانی بالای 15 سال است و برخی نیز به 30 سال می رسد.


جعفری افزود: برای ارائه خدمات بهتر، نیاز است تا ناوگان آتش نشانی سریع تر نوسازی شود.


وی با بیان اینکه در دو سال اخیر 30 دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین خریداری شده است، ادامه داد: قصد داریم 10 خودروی سبک تویوتا و نیسان را تجهیز و به عنوان خودرو پیشرو در عملیات ها استفاده کنیم.


وی گفت: تا پایان سال جاری تجهیزاتی به ارزش 300 میلیارد ریال برای آتش نشانی خریداری می شود که هم اکنون در مرحله آغاز مناقصه قرار دارد.



خرید یک دستگاه پلت فرم آتش نشانی با ارتفاع 55 متر
وی در ادامه گفت: یک دستگاه پلت فرم آتش نشانی با ارتفاع 55 متر و به ارزش 35 میلیارد ریال خریداری شده است و امدادگران آتش نشانی با استفاده از این دستگاه می توانند در ارتفاع 55 متری نسبت به نجات افراد گیرافتاده و مصدومان در آتش و همچنین مهار آتش اقدام کنند.


جعفری به لزوم تجهیز ایستگاه های آتش نشانی قم به این دستگاه اشاره و اضافه کرد: احداث ساختمان های بلندمرتبه در شهر قم به عنوان یکی از کلان شهرهای کشور، به شدت افزایش یافته و در مناطق تازه تاسیس شاهد رشد چشم گیر آپارتمان هستیم.


وی ادامه داد: زمانی که حادثه ای در ساختمانی بلندمرتبه رخ دهد، برای نجات افراد گیرافتاده دستگاه هایی با ارتفاع بلند نیاز است تا از بروز حوادث جانی جلوگیری شود.


وی اضافه کرد: چندین دستگاه دیگر نیز باید برای ایستگاه های آتش نشانی قم خریداری شود تا هنگام بروز حوادث در ساختمان های با ارتفاع بلند نگرانی برای نجات افراد نداشته باشیم.



انجام روزانه 15 تا 20 عملیات توسط نیروهای آتش نشانی
مدیرعامل آتش نشانی قم در ادامه گفت: به طور میانگین روزانه 15 تا 20 عملیات آتش نشانی توسط نیروهای امداد در شهر قم انجام می شود که در ماه به 450 تا 600 عملیات می رسد.


به گفته وی، سال گذشته چهار هزار و 100 عملیات توسط نیروهای آتش نشانی در شهر قم انجام شد.

 

منبع: ايرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com