کد خبر ۳۳۸۷۰ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۹
آیت الله جعفر سبحانی:

مشکلات جوامع اسلامی از اختلاف میان علما و حاکمان نشئت می گیرد

آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید، با تأكيد بر تمسك به ريسمان الهي جهت وحدت گفت: مشکلات جوامع اسلامی از اختلاف میان علما و حاکمان نشئت می گیرد و اگراین اختلاف ادامه پیدا کند همچنان شاهد کشته شدن صدها مسلمان هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، این مرجع تقلید یکشنبه شب در دیدار با حجت الاسلام شیخ اکرم الکعبی دبیر مقاومت اسلامی نجباء عراق با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: در این آیات خداوند مسلمانان را به تمسک به حبل الله و ریسمان الهی دعوت می‎نماید در واقع منظور از تمسک به حبل الله تلاش برای حفظ وحدت میان مسلمانان است.

این مرجع شیعه خاطرنشان کرد: اختلاف و تفرقه میان مسلمانان به معنای گرفتاری در چاه است و تنها با طنابی که در جهت وحدت به آن تمسک بجویند می توانند نجات یابند و اگر به این ریسمان چنگ نزند به هلاکت می رسند.

وی اظهار کرد:جوامع اسلامی از گذشته در مسائل و شیوه هایشان اختلاف فراوانی دارند و با این شیوه نجات نمی یابند، مشکلات جوامع اسلامی از اختلاف میان علما و حاکمان نشئت می گیرد و اگراین اختلاف ادامه پیدا کند همچنان شاهد کشته شدن صدها مسلمان هستیم.

آیت الله سبحانی افزود: در جهت وحدت میان مسلمانان، رسالت و وظیفه‎ای سنگین بر عهده علما قرار دارد که در جهت ترویج و توسعه وحدت باید تلاش کرد وقتی مسلمانان دارای قبله و پیامبری واحد هستند اختلاف و تفرقه معنایی ندارد و نباید یکدیگر را به قتل برسانند.

وی گفت: مسلمانان و ملت‎ها با تفرقه و اختلاف به پیروزی نمی‎رسند و تفرقه موجب کشته شدن بی گناهان شده است.

این استاد برجسته حوزه عنوان کرد: دین اسلام بر دو کلمه توحید و توحید کلمه استوار است و ما دعا می کنیم خداوند به علما و رهبران توحید کلمه عنایت نماید، باید دانست خدا، دین و شیریعت یکی است و خداوند به همه مسلمانان کلمه توحید را عنایت کرده است.

این مرجع تقلید اظهار کرد: تفرقه مسلمانان از میان علما و رهبران نشات می‎گیرد از این رو باید برای وحدت در جوامع اسلامی تلاش شود.

 

منبع: ايسنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com