کد خبر ۳۴۷۸۹ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۸

آیت‌الله غروی: تریبون‌داران از تخریب کاندیداها بپرهیزند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که اختلاف سلیقه و تفاوت جریان‌های سیاسی نباید سبب برهم خوردن وحدت شود، گفت:‌ نباید در بین کسانی که به اسلام، رهبری، اصول نظام و قوانین پایبند هستند، اختلاف باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، آیت‌الله سید محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکشنبه شب در مراسم بزرگداشت دهه فجر در مسجد زین العابدین(ع) وحدت و خدامحوری را از رموز پیروزی انقلاب اسلامی ذکر کرد و اظهار داشت: امروز مردم با وحدت و یکپارچگی نظام اسلامی را در همه عرصه‌ها یاری می‌کنند.


وی با تأکید بر این‌که اختلاف سلیقه و تفاوت جریان‌های سیاسی نباید سبب برهم خوردن وحدت شود، گفت:‌ نباید در بین کسانی که به اسلام، رهبری، اصول نظام و قوانین پایبند هستند، اختلاف باشد و از تعابیری همچون تندرو و معتدل نباید استفاده کرد.


آیت‌الله غروی با بیان این‌که افراد صالح باید در مسؤولیت‌های نظام مورد استفاده قرار گیرند، ابراز کرد: همه کسانی که مورد تأیید شورای نگهبان هستند صالح بوده و نباید آن‌ها را تخریب کرد.


عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه از برخی جلسات رسمی که در آن‌ها برخی کاندیداها تخریب می‌شوند انتقاد کرد و افزود:‌ این گونه رفتارها صحیح نیست و طبق روایات کسانی که چنین عملی را انجام می‌دهند به عذاب الهی گرفتار می‌شوند.


استاد حوزه علمیه بر ضرورت حفظ حریم افراد در صحنه انتخابات تأکید کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب از حرکت‌های تند نهی کرده‌ و دل خوشی از این اقدامات ندارند؛ اگر مدعی خط امام هستیم نباید غیبت کرده و به کسی تهمت بزنیم.


وی در ادامه با بیان این‌که مردم با همه سختی ها و مشکلات در صحنه حضور دارند، ابراز کرد: مردم امروز باید قدردان نظام، رهبری و شهدا باشند؛ اگر ایران نبود امروز وضعیت کشورهای مظلوم منطقه به گونه‌ای دیگر رقم می خورد.


آیت‌الله غروی انقلاب اسلامی و قدرت امروز کشور را سبب شناخته شدن ایران در جهان عنوان کرد و گفت: در گذشته ایران ناشناخته بود اما امروز کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا در سخنان خود از کشور ما یاد می‌کنند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که امروز کشور ما دارای استقلال است و کسی برای ما تصمیم گیری نمی‌کند، اظهار داشت: دین در دوران شاهنشاهی یک امر شخصی تلقی می‌شد و اگر آن رژیم تداوم پیدا می‌کرد چیزی به عنوان شخص مؤمن در کشور نداشتیم.


وی با اشاره به فسادهای دوران شاه، خاطرنشان کرد: در آن زمان بیت‌المال به تاراج می‌رفت و مسؤولان ما دست نشانده استکبار بودند.


آیت‌الله غروی وابستگی فکری به غرب را از دیگر معضلات دوران شاهنشاهی ذکر کرد و گفت: در آن دوره شعار ما نمی‌توانیم به تمام معنا در بین جوانان و افراد تحصیل کرده نمایان بود.


عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه ظلم و بی عدالتی را از ویژگی‌های دوران ستمشاهی دانست و افزود:‌ در آن زمان به متخصصان مذهبی توجهی نمی‌شد و شاهد عدم آزادی در همه شئون بودیم در حالی که امروز نظام به طور مستقیم و غیر مستقیم نقد می‌شود.


وی با اشاره به فساد مسؤولان و نمایندگان مجلس در دوران شاهنشاهی، خاطرنشان کرد:‌ در آن دوران ضد ارزش، ارزش محسوب می‌شد و رسانه‌ای به آن صورت پیدا نمی‌شد و کسی جرأت نقد مسؤولان را نداشت.


آیت‌الله غروی تصریح کرد: بی بند و باری، فساد، بی عدالتی و مشکلات در همه جا وجود دارد اما باید به این نکته نیز توجه کرد که وضعیت امروز با گذشته به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.


وی با تأکید بر این‌که امروز دشمن به وسیله تهاجم فرهنگی به ما حمله می‌کند، ابراز کرد: زمینه‌های فساد با گذشته فرق کرده و امروز دشمن با استفاده از فضای مجازی به جنگ با ما آمده و فساد می‌کند.

 

منبع: رسا نيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com