کد خبر ۳۴۸۳۳ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۳
در مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی در قم مطرح شد

مطهری: نفوذ و قدرت ایران در جهان، غربی‌ها را پای میز مذاکره کشاند

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: یکی از علت‌هایی که کشورهای غربی پای میز مذاکره نشستند، نفوذ و قدرت کشورمان در منطقه و جهان است که این موضوع یکی از مهم‌ترین آثار انقلاب اسلامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، علی مطهری شامگاه سه‌شنبه در مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی که در مسجد حضرت علی اصغر (ع) نیروگاه برگزار شد، اظهار داشت: در سال‌های 56 و 57 کشورمان دوران سختی را پشت سر گذاشت اما عنایت خداوند شامل حال ملت ایران شد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه شاه اقداماتی انجام داد که زمینه سقوط این رژیم را فراهم کرد، بیان کرد: شاه در عید سال 55 تقویم را تغییر داد و اعلام کرد که تقویم شاهنشاهی است که شهید مطهری فرمودند اگر مردم ایران متوجه بشوند چه اتفاقی افتاده است عید نمی‌گیرند، اشاعه فحشا کار سرنگونی رژیم شاه را سرعت بخشید چون این موضوع عقاید دینی مردم را جریحه‌دار کرد.

وی با اشاره به جایگاه عدالت در اسلام عنوان کرد: انقلاب اسلامی بر مبنای عدالت و اسلام شکل گرفت و یکی از موضوعاتی که همواره مورد تاکید نظام است اجرای عدالت اسلامی در جامعه است. جامعه باید همانند میدان مسابقه ورزشی باشد و هرکسی که زحمت بیشتری کشیده و دارای استعداد بیشتری است، به مقام و مسئولیت برسد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه امروز ایران جایگاه بزرگی در کشورهای اسلامی و جهان دارد و دنیا بر نقش ایران در تحولات جهان حساب می‌کند، عنوان کرد: کشور ایران یک کشور مستقل است و تحت تأثیر آمریکا و غرب نیست و خودمان تصمیم‌گیری می‌کنیم، امکان دارد مدیریت اقتصادی‌مان دچار ضعف باشد اما مستقل هستیم.

وی گفت: یکی از علت‌هایی که کشورهای غربی پای میز مذاکره نشستند نفوذ و قدرت کشورمان در منطقه و جهان است که این موضوع یکی از مهم‌ترین آثار انقلاب اسلامی است.

مطهری با تاکید بر لزوم مقابله با موضوعاتی که سبب انحراف جامعه می‌شود، گفت: اگر فساد اخلاقی در جامعه ترویج پیدا کرد جامعه دچار مشکل می‌شود، جامعه مرکب است و افراد بر یکدیگر تأثیر دارند و اگر عده‌ای در جامعه فساد کردند امکان دارد بر بقیه نیز تأثیر بگذارند همچنین ترک امر به معروف و نهی از منکر و ایجاد تفرقه و تشدد سبب سقوط جامعه می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به حدیثی از امام‌علی (ع) بیان کرد: مومنان وحدت خود را حفظ کنند و از تفرقه جلوگیری کنند و از درگیری جلوگیری کنند چون سبب می‌شود وحدت جامعه از بین برود.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com