کد خبر ۳۴۴۴۷ انتشار : ۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۳

برگزاری پنجمین رزمایش بزرگ امنیت اخلاقی درقم

پنجمین رزمایش بزرگ امنیت اجتماعی و اخلاقی فرماندهی انتظامی قم عصر چهارشنبه با حضور امام جمعه موقت قم و رژه یگان های مختلف خودرویی و موتوری و آمران و ناصحین در میدان بزرگ امام خمینی این شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، فرمانده انتظامی استان قم در این مراسم طی سخنانی خاطرنشان کرد: این رزمایش درچهار دوره گذشته خود آثار و برکات خوبی را از نظر تحکیم مبانی ارزشی برای استان به همراه داشته است.


سردار کاظم مجتبایی افزود: مرعوب ساختن متخلفان و کسانی که به نوعی هنجارها و ارزش های جامعه را رعایت نمی کنند، نیز از جمله اهداف این رزمایش ها محسوب می شود.


وی با بیان اینکه 5 هدف عمده و مهم برای این رزمایش پیش بینی شده است، تصریح کرد: آگاهی بخشی و صیانت از کرامت انسانی نخستین مورد از این هدف ها به شمار می رود، چرا که بسیاری از بی نظمی ها و ایجاد ناهنجاری و بی توجهی به موضوع عفاف و مزاحمت ها در معابر و اماکن عمومی ناشی از ناآگاهی و بی اطلاعی افراد به وقوع می پیوندد.


مجتبایی تحکیم مبانی اخلاقی و دینی را دومین هدف تعیین شده برای این رزمایش ذکر کرد، و افزود: پلیس و دستگاه های امنیتی و مردمی که به صورت غیر رسمی در کنار پلیس قرار می گیرند، همه موظف به دفاع از مبانی و همچنین ارزش های دینی و اخلاقی در جامعه هستند.


وی خاطرنشان کرد: نباید پس از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان شاهد بدحجابی و مزاحمت های خیابانی باشیم، به همین خاطر ما موظف به تحکیم مبانی دینی و اخلاقی هستیم.


وی کمک به سلامت اجتماعی و اخلاقی جامعه را نیز سومین هدف مورد نظر از برگزاری این رزمایش برشمرد، و افزود: در کنار سلامت روانی و جسمی جامعه مساله سلامت اخلاقی نیز یک اصل بسیار مهم است، که دستگاه های دولتی و رسمی و همچنین مردم در بعد امر به معروف و نهی از منکر موظف به تامین آن هستند.


مجتبایی با اشاره به دفاع از الگوهای ارزشی و دینی مانند حجاب و عفاف از آن به عنوان چهارمین هدف از برگزاری این رزمایش یاد کرد، و افزود: برخی از اوقات حجاب و عفاف در جامعه مظلوم واقع می شود، و بسیاری از افراد با تبعیت از شیطان و هوی نفس و دیگرانی که در آن سوی مرزها هستند، به این مقوله ارزشی حمله ور می شوند و آن را به طریقی به چالش می کشانند.


وی با تاکید بر دفاع ازاین الگوهای ارزشی به عنوان یک وظیفه همگانی، تصریح کرد: مدیریت انتظارات و مطالبات جامعه در راستای تحقق امر به معروف و نهی از منکر پنجمین و آخرین هدف مورد نظر است، چرا که مردم از پلیس و دستگاه های امنیتی و انتظامی انتظار دارند که در جهت تحقق این فریضه الهی گام های اساسی را بردارند، که این رزمایش یک گام عملی در این راستا به شمار می رود.


فرماندهی انتظامی قم با اذعان به اینکه ما امروز در این رزمایش شاهد هماوردی دستگاه های رسمی و غیر رسمی برای تحقق یک امر مهم مانند امر به معروف و نهی از منکر هستیم، ابراز امیدواری کرد، این رزمایش ره آورد خوبی برای اجرای این مسئولیت مهم به عنوان یک ماموریت دینی، انسانی و اخلاقی باشد.

 

منبع: ايرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com