کد خبر ۳۳۹۰۱ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۶

ضرورت افزايش مشاركت بخش خصوصي در اجراي كامل طرح تحول نظام سلامت

استاندار قم با اشاره به اجراي مرحله ي دوم طرح تحول نظام سلامت در حوزه ي بهداشت اظهار كرد: اجراي كامل اين طرح بايستي به بخش خصوصي واگذار شود و دولت تنها نقش نظارتي خود را ايفا كند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، به نقل از روابط عمومی استانداری قم رضا سيد مهدي صادقي استاندار قم پيش از ظهر امروز از مركز بهداشت استان قم بازديد نمود و در جريان روند فعاليت هاي دانشگاه علوم پزشكي قم در زمينه ي طرح تحول نظام سلامت در حوزه ي بهداشت قرار گرفت.


صادقي با اشاره به آغاز طرح تحول سلامت در دولت تدبير و اميد اظهار كرد: اجراي اين طرح بسياري از دغدغه هاي مردم در زمينه ي هزينه هاي درماني را كاهش داد.


استاندار قم با اشاره به اجراي مرحله ي دوم طرح تحول سلامت در حوزه ي بهداشت در كلانشهر قم افزود: اين طرح در دراز مدت مي تواند نقش مهمي در ارتقاء سلامت جسمي در جامعه ايفا نمايد.


وي با تاكيد بر ضرورت تقدم پيشگيري بر درمان افزود: هدف مسئولين در اجراي اين طرح بايستي جلب رضايت عمومي و اعتماد شهروندان باشد.


نماينده عالي دولت در استان حركت به سمت خصوصي سازي در همه ي بخش ها از جمله بهداشت و درمان را ضروري برشمرد و تصريح كرد: اگر از همين امروز اين كار آغاز نشود در سالهاي آتي با مشكلات متعددي مواجه خواهيم بود.


صادقي سياست كوچك سازي بدنه دولت را به عنوان يك اولويت مهم مورد توجه قرار داد و افزود: اعمال حاكميت دولت بايد از اجراي كارها به سمت فعاليت هاي نظارتي تغيير جهت دهد.


استاندار قم با بيان اينكه در حوزه هاي مختلف از جمله بهداشت و درمان پروژه هاي متعدد عمراني نيمه كاره ي دولتي داريم خاطرنشان كرد: تنها راه اتمام اين پروژه ها، برون سپاري و واگذاري آنها به بخش خصوصي است.


استاندار قم سپس با حضور در پايگاه بهداشت واقع در منطقه ي نيروگاه، از نزديك در جريان روند خدمات رساني اين مركز به مراجعين قرار گرفت.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com