کد خبر ۳۵۴۴۳ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۹

نایب رئیس شورای شهر: شهرداری قم هزینه های جاری را کاهش دهد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم بر کاهش هزینه های جاری در شهرداری این شهر تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، حسن بختیاری شامگاه یکشنبه در یکصد و هفتاد و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: روندی باید در شهرداری دنبال شود که هزینه های جاری کاهش پیدا کرده و هزینه های عمرانی افزایش پیدا کند، این در حالی است که در سال های اخیر دائما هزینه های جاری در اصلاحیه بودجه افزایش پیدا کرده است.


وی بر نظارت و کنترل کامل شهردار در بودجه شهرداری تاکید کرد و گفت: برای سال آینده نیاز است تا در این باره مدیریت صورت گیرد و نباید به گونه ای پیش برویم که هزینه های جاری افزایش پیدا کند.


بختیاری با اشاره به بررسی بودجه شهرداری در کمیسیون های مختلف گفت: بودجه مورد نظر دارای اشکال هایی از لحاظ درآمدهای شهرداری است که باید مورد توجه قرار گیرد.


وی همچنین بر کوچک سازی شهرداری قم تاکید کرد و گفت: اقدام های خوبی در این زمینه صورت نگرفته و در شهرداری نیروها روز به روز افزایش پیدا کرده است.


نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم بیان داشت: تجربه در کشورهای موفق نشان می دهد با یک مجموعه کوچک تر می توان خدمات بهتری به مردم ارائه کرد.


وی با اشاره به اینکه مساله اصلاح فرایندها هم در مجموعه شهرداری مورد غفلت واقع شده است گفت: شهرداری می تواند تعدادی از خدمات را به بخش خصوصی واگذار کند.


بختیاری افزود: واگذاری خدمات به بخش خصوصی باید در ارگان ها جدی گرفته شود و شهرداری می تواند خدماتی که در صدور پروانه و ارتباط با مردم است را به بخش خصوصی واگذار کند.

 

منبع: ايرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com