کد خبر ۳۳۹۳۵ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۹
پلیس قم به مردم هشدار داد؛

کلاهبرداري از طريق تماس تلفني و انتقال کارت به کارت

اخيراً کلاهبرداري هاي متعددي تحت عنوان سفارش خريد براي ادارات و سازمان ها و يا ساير مراکز تجاري و نيز ارسال پيامک هاي تبليغاتي با مضمون اين که برنده جايزه شده ايد، صورت گرفته است که کلاهبرداران با ترفند و برنامه ريزي قبلي اقدام به فريب شهروندان کرده اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری - تحلیلی فردونیوز،اخيراً کلاهبرداري هاي متعددي تحت عنوان سفارش خريد براي ادارات و سازمان ها و يا ساير مراکز تجاري و نيز ارسال پيامک هاي تبليغاتي با مضمون اين که برنده جايزه شده ايد، صورت گرفته است که کلاهبرداران با ترفند و برنامه ريزي قبلي جهت پرداخت بيعانه ي سفارش انجام شده اقدام به فريب شهروندان کرده و به جاي واريز مبلغ ، با بکارگيري روش هاي متقلبانه و ترفندهاي خاص ، فرد مورد نظر را به باجه عابر بانک کشانده و کليه اطلاعات مربوط به حساب وي را دريافت و نهايتاً موجودي حساب را به حساب خود منتقل مي کند.


-کلاهبرداران پس از فريب سوژه هاي خود و کشاندن آنها به باجه عابر بانک ، انتخاب زبان انگليسي را در ابتدا پيشنهاد مي کنند که مخصوص افراد نا آشنا با زبان انگليسي بوده و از اين طريق شروع به کلاهبرداري مي کند.


-اگر قرار است هرگونه وجهي از طريق کارت عابر بانک به حساب عابر بانک شما واريز و يا انتقال يابد ، لازم نيست به باجه عابر بانک مراجعه نماييد. با ارائه شماره کارت و يا حساب و بدون حضورشما اين امر صورت خواهد گرفت.


-از قبول درخواست تلفني و يا حضوري افراد ناشناس در خصوص هر گونه عمليات بانکي حساب شما ، انتقال وجه ، کارت به کارت و ارائه رمز اول و دوم کارت عابر بانک و غيره اکيداً خودداري نماييد.


-دقت نماييد با دريافت پيامک هاي تبليغاتي و فريب دهنده که شما "برنده عتبات عاليات از شرکت همراه اول , ايرانسل و يا راديو معارف و غيره" شده ايد، هرگز به باجه هاي عابر بانک مراجعه نکنيد.


-از انواع ديگر کلاهبرداري که افراد سودجو اقدام به آن مي نمايند ، تماس از طريق تلفن هاي ناشناس و اعتباري بصورت تک زنگ و استفاده از نرم افزارهاي خاص و سيستم هاي رايانه اي مي باشد که پس از تماس شما با آن شماره ، سيستم بصورت خودکار شما را به سيستم پرداخت نقدي متصل کرده و هزينه تعيين شده به حساب تلفن شما منظور و يا از اعتبار پولي شما کسر مي شود، به همين منظور از هرگونه تماس تلفني با شماره تلفن هاي ناشناسي که با تماس هاي تک زنگي شما را ترغيب به تماس با آنها مي نمايند جداً خودداري فرماييد.

 

منبع: فردونيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com