کد خبر ۳۳۹۳۸ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۳
مدیرکل بهزیستی قم عنوان کرد:

آموزش ۲۳۰هزار نفر در طرح پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد در قم

رضا سلیقه با اشاره به اجرای اين طرح گفت: توانسته‌ایم در ۱۶ محله شهری و ۱۰ محله روستایی و ۴ مهد کودک جمعیتی بالغ بر ۲۳۰ هزار نفر را در این طرح پوشش دهیم. برنامه‌های اجتماع محور درسه سطح محله‌ها، محیطهای کار و محیطهای آموزشی اجرا می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، رضا سلیقه با اشاره به اجرای طرح پیشگیری اجماع محور از اعتیاد در قم اظهارداشت: دربرنامه‌های اجتماع محور، فرایندهای خدماتی و رفاهی و ارتقایی و مسئولیت معطوف به آن‌ها را به افراد خانواده و جامعه انتقال می‌دهیم و افراد اجتماع در تمام مراحل برنامه (نیازسنجی، اولویت بندی، برنامه ریزی، اجرا وارزشیابی برنامه) مشارکت فعال دارند.

مدیرکل بهزیستی قم افزود: برنامه‌های اجتماع محور درسه سطح محله‌ها، محیطهای کار و محیطهای آموزشی اجرا می‌شوند.

سلیقه با بیان اینکه از اعتیاد به عنوان یک مقوله ناهمگون و آزاردهنده وجدان جمعی یاد کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات مربوط به جوانان که گستره جهانی پیداکرده، ابتلابه انواع مواد مخدرو روانگردان است.

مدیرکل بهزیستی قم افزود: رشد فزاینده این معضل ازنظر تعداد مصرف کننده وتغییر ماده مصرفی از سنتی به مواد شیمایی و صنعتی – روانگردان‌ها و پایین آمدن سن شروع مصرف، عوارض و آسیبهای اجتماعی، فردی، اقتصادی را در بر دارد که اهمیت پیشگیری از اعتیاد و مداخله لازم نوجوانان و جوانان درمحلات یا مدارس از ضروریات جامعه است.

سلیقه گفت: هدف از اجرای این برنامه آگاه سازی مردم و پیشگیری از اعتیاد است که ما توانسته‌ایم در 16 محله شهری و 10 محله روستایی و 4 مهد کودک جمعیتی بالغ بر 230 هزار نفر را پوشش دهیم.

وی در خصوص هزینه‌های این طرح گفت: تا آخر سال طبق اعتبارات تفاهم نامه امضا شده، مبلغ 640 میلیون ریال هزینه می‌شود که این هزینه‌ها با همکاری دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تامین می‌شود.

مدیرکل بهزیستی قم اجرای این طرح را برای خانواده‌ها ضروری دانست و گفت: این طرح برای خانواده و متعاقب آن برای جامعه بسیار مفید و ضروری است که کلاس‌های مهارت فرزندپروری و مهارت زندگی و پیشگیری از اعتیاد از جمله این کلاس‌ها است.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com