کد خبر ۳۳۹۵۸ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۴
از سوي مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم مطرح شد:

پیش از رسیدن به وضعیت ناسالم هوا، باید به فکر قم باشیم

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: باید با برنامه‌ریزی و هماهنگی همه دستگاه‎های اجرایی، پیش از رسیدن به وضعیت ناسالم هوا در شهر قم، اقدامات پیشگیرانه صورت بپذیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، سید رحمان دانیالی در جلسه بررسی وضعیت آلودگی هوای شهر قم در سخنانی اظهارکرد: در راستای کاهش آلودگی هوا در استان، اقدامات گسترده‎ای از جمله عدم صدور مجوز به صنایع آلاینده و نیز جلوگیری از فعالیت واحدهای آلاینده انجام گرفته است.

وی با اشاره به نامه دکتر ابتکار به استانداران کلانشهرهای کشور در خصوص اقدامات لازم برای کاهش و مقابله با آلودگی هوا، بر ضرورت توجه و جدیت در پیگیری این اقدامات تاکید کرد و گفت: قم تنها کلانشهری است که آلودگی هوای آن به وضعیت ناسالم نرسیده است، اما اگر نسبت به اجرای طرح‎های پیشگیرانه غافل شویم به زودی با این معضل جدی مواجه می شویم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم با بیان اینکه همه دستگاه‎های اجرایی ذیربط باید طرح‎ها و برنامه‎های عملیاتی خود برای پیشگیری و مقابله با آلودگی هوا در شهر قم را هرچه سریعتر ارایه دهند، خاطرنشان کرد: فرهنگسازی و آگاهی بخشی در جامعه و همراهی و همدلی مردم و مسوولان در جهت تحقق هوای پاک و سالم بسیار اهمیت دارد.

وی در پایان تصریح کرد: انتقال صنوف آلاینده به شهرکها و نواحی صنعتی، جایگزینی تاکسی‎ها و اتوبوس‎های فرسوده، کاهش تردد وسایط نقلیه به ویژه در هسته مرکزی شهر، سرمایه گذاری در زمینه انرژی‎های پاک، افزایش ظرفیت گازرسانی به نیروگاه‎ها، کاهش و ساماندهی تعداد موتورسیلکت‎ها، تعطیلی ادارات در روز پنجشنبه و افزایش فضای سبز منطقه‎ای و محله ای از جمله راهکارهای مقابله با آلودگی هوا در شهر قم است.

 

منبع: ايسنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com