کد خبر ۳۳۹۷۲ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۱

سومین همایش ملی سلامت معنوی در قم آغاز شد

سومین همایش ملی سلامت معنوی، روز چهارشنبه به همت فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران وابسته به نهاد ریاست جمهوری در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم آغاز شد و عصر فردا به کار خود پایان می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، دبیر اجرایی همایش ملی سلامت معنوی در ابتدای این همایش گفت: سومین دوره همایش ملی سلامت معنوی در استان قم برگزار می شود تا علاوه بر بهره مندی از حضور اندیشمندان حوزه علمیه، محققان و پژوهشگران کشور در این فضا فرصت بهینه ای برای کسب چیستی و چرایی سلامت معنوی داشته باشند.


سیاوش لاجوردی اضافه کرد: شکل گیری گفتمان بهتر بین اساتید حوزه و دانشگاه از دیگر اهداف برگزاری این همایش در استان قم است.


وی بیان کرد: فراخوان ارسال مقاله به سومین همایش سلامت معنوی در چهار موضوع سلامت معنوی و خانواده، سلامت معنوی و مدرسه، سلامت معنوی و بهزیستی و سلامت معنوی و مراقبت های سلامتی در خردادماه امسال اعلام شد.


وی با اشاره به ارسال فراخوان به دانشگاه های علوم پزشکی، مراکز تحقیقاتی و مدارس علمیه سراسر کشور، افزود: علاقه مندان تا اواخر آبان ماه فرصت داشتند مقاله های خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند که به دلیل استقبال صورت گرفته این مهلت تا پایان آذرماه تمدید شد.


لاجوردی ادامه داد: بیش از 250 مقاله به دبیرخانه این همایش رسید و در کمیته علمی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت 150 مقاله پذیرفته شد که از این تعداد 12 مقاله به صورت سخنرانی و 138 مقاله به صورت ارائه پوستر پذیرفته شده است.


وی با بیان اینکه سومین همایش سلامت معنوی با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار می شود، بیان کرد: دبیران علمی این همایش حجت الاسلام والمسملمین علی عماد و همچنین فریدون عزیزی هستند.


آیت الله محی الدین حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رئیس جامعه المصطفی، سیدعلیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی و آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در این همایش سخنرانی می کنند.


شش نشست سلامت معنوی، تعاریف، مفاهیم و شاخص ها، سلامت معنوی و خانواده، سلامت معنوی و مدرسه، سلامت معنوی و آموزش پزشکی، سلامت معنوی و مراقبت های سلامت و همچنین سلامت معنوی و سبک زندگی از برنامه های ترتیب یافته در این همایش است.


در سومین همایش سلامت معنوی 9 مقاله منتخب از جمله «تجربه معنویت از دیدگاه پرستاران بخش های انکولوژی»، «اثر دعا بر سلامت معنوی بیماران نارسایی مزمن قلبی»، «رابطه سلامت معنوی با غربالگری دوره ای سرطان سینه در افراد با سابقه خانوادگی مثبت» و «سلامت معنوی با ابعاد کیفیت زندگی و افسردگی در سالمندان شهرستان شاهرود» ارائه می شود.

 

منبع: ايرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com