کد خبر ۳۳۹۷۳ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۷
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم خبر داد

بهره‌برداری از مجتمع بین‌المللی آفرینش‌های دینی و مذهبی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان از بهره‌برداری مجتمع بین‌المللی آفرینش‌های دینی و مذهبی خبرداد و گفت: این مجتمع اواخر سال جاری و یا اوایل سال آتی بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، محسن ربانی با اشاره به زمینه‌های فعالیت‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زمینه‌های مختلف علمی، ادبی، هنری، فرهنگی و در 9 شعبه در استان قم در حال فعالیت است.

وی افزود: از جمله این اقدامات ویژه برنامه ادبی هنری «تا سیمرغ» است که در 15 بهمن ماه و با رویکرد معرفی متون کهن ادبیات برگزار می‌شود که به بررسی داستان سیمرغ از منطق الطیر عطار می‌پردازد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با اشاره به برگزاری نشست ادبی پنجره اظهار کرد: نشست ادبی پنجره در دو مرحله در سال برگزار می‌شود که در مرحله اول به نقد و بررسی رمان‌ها با حضور نویسنده آن‌ و در مرحله دوم به نقد رمان نوجوانان می‌پردازد.

وی ادامه داد: در جلسه آتی کتاب «گردان قاطرچی‌ها» اثر داوود امیریان که در حوزه طنز مقاومت برای نوجوانان تألیف شده است، نقد می‌شود.

ربانی با بیان اینکه دهه فجر از رویدادهای بزرگ انقلاب اسلامی است خاطرنشان کرد: تمام شعب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر استان برنامه‌هایی به مناسبت این رویداد ترتیب داده‌اند.

وی ادامه داد: معرفی شخصیت‌های انقلابی،‌ بازدید از اماکن مربوط به زمان انقلاب، ساخت انیمیشن بر اساس کتاب انقلابی نوجوانان و... از جمله اقدامات برنامه‌ریزی شده برای دهه فجر است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم از بهره‌برداری مجتمع بین‌المللی آفرینش‌های دینی و مذهبی خبر داد و گفت: این پروژه از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری در سال 89 در پردیسان احداث شده است که شامل کارگاه‌های تخصصی فرهنگی،‌ ادبی‌،‌ هنری و مذهبی است.

وی افزود: در این مرکز کتابخانه مرجع بزرگسالان نیز قرار دارد.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com