کد خبر ۳۳۹۸۱ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۹
مدیر عامل موسسه انتشاراتی کتاب جمکران عنوان كرد:

طراحی 6 فروشگاه بزرگ کتاب در مبادی ورودی مسجد مقدس جمکران

مدیر عامل موسسه انتشاراتی کتاب جمکران از پالایش کتاب‌های منتشرشده تا به امروز در این مرکز خبرداد و گفت: طراحی 6 فروشگاه بزرگ کتاب در مبادی ورودی مسجد جمکران در دستور کار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، محمد حسنی مدیر عامل موسسه انتشاراتی کتاب جمکران پیرامون فعالیت در این بخش اظهار داشت: چند ماهی به دلیل تحصیل مسئولیتی نپذیرفتم اما پس از اینکه انتشارات کتاب جمکران کمک فکری می خواست و کم کم استقلال یافت و موسسه فرهنگی انتشاراتی شد هیات مدیره آن فعالیت را آغاز کرد و بنده نیز عضوی از آنها بودم.

حسنی تصریح کرد: آقایان مختارپور، نیلی، ابراهیمی، امامی و.. از جمله دیگر اعضا هستند. از اوایل تابستان سال جاری مسئولیت انتشارات کتاب جمکران را تقریبا  پذیرفتم و چند ماهی است در این انتشارات به عنوان مدیرعامل مشغول فعالیت شده‌ام.

به گفته وی، ابتدا نگاه و آسیب شناسی در زمینه آثار منتشر شده انتشارات صورت گرفت. در این راستا از کارشناسان مجمع ناشران انقلاب اسلامی و حلقه‌ای از متخصصین حوزه نشر کمک گرفته شد و نیمی از آثاری که منتشر شده بود را از اولویت خارج کردیم.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم بیان کرد: تاکنون 500 عنوان منتشر شده بود که 250 عنوان آن با توجه به شرایط روز مخاطب و جامعه از دایره نشر خارج شد. از جمله این آثار می‌توان به کتاب‌هایی اشاره کرد که ادبیاتش به روز نبود و یا با توجه به تغییرات جامعه موضوعش قدیمی شده بود از این رو طی آسیب شناسی انجام شده نیمی از آثار کنار گذاشته شد و باقی نیز در مسیر اصلاح یا بازنویسی قرار گرفت.

حسنی ضمن بیان اینکه به لحاظ هنری هم اکثر کتاب‌ها نیازمند طراحی جلد مجدد است،‌تصریح کرد: تمام هزینه ها به شکل خودگردان و از محل درآمدها تامین می‌شود. ما نیز موظفیم با احتیاط و بر مبنای اقتصاد مقاومتی پیش رویم حتی در تجدید چاپ‌ها یکی از اولویت‌ها نیاز فرهنگی است اما اقتصاد نشر هم برایمان مهم است.

مدیر عامل موسسه انتشاراتی کتاب جمکران با بیان اینکه عمده آثار در حوزه های مهدویت، دین و کتاب کودک و نوجوان و ادبیات است عنوان کرد: نویسندگان داستان نویسان از بدو حضورم در این مرکز طی تماس‌هایی، آثاری را ارسال می‌کنند که آنها هم در تولید قرار می گیرد و در کنار آثار مهدوی و مذهبی بررسی می شود.

وی ادامه داد: شورای بررسی سه شنبه هر هفته به بررسی می پردازد اما پیش از آن آثار در اداره امور محتوایی کارشناسی می شوند و در نهایت گزارش آن کارشناسی ها به شورا می آید.

حسنی با تاکید بر این مطلب که در فضای سفارشی نیستیم گفت: عمدا قراردادها بر اساس پشت جلد تنظیم می شود و تاکنون روند رو به جلو داشته ایم.

وی با نام بردن از مسعود نجابتی به عنوان مدیر هنری انتشارات اضافه کرد: همه در فضای این انتشارات کار را دلی پیش می‌برند تا در فضای معنوی تنفس کنند.

وی در ادامه افزود: در بخش بازرگانی هم امور مربوط به فروشگاه‌های داخل مسجد پیگیری می شود.البته در حال سامان این فروشگاه‌های موقت هستیم از این رو و در این راستا برنامه‌های بلند مدتی تدارک دیده شده است و آن طراحی 6 فروشگاه بزرگ کتاب است که در مبادی ورودی مسجد در نظر گرفته شده است.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com