کد خبر ۳۴۰۰۸ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۵
مدیر انجمن سینمای استان قم خبر داد:

ارسال ٢١٥ فیلم و فیلم‌نامه به جشنواره فیلم و عکس استان قم

مدیر انجمن سینمای استان قم گفت: تا پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه هفدهمین جشنواره عکس، فیلم و فیلمنامه استان قم ١٣٥ فیلم و ٨٠ فیلم‌نامه به این جشنواره ارسال شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، رضا ابوذر در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، با اعلام این خبر که مدت ارسال آثار به هفدهمین جشنواره فیلم،‌ عکس و فیلم‌نامه که از ١٠ تا ٢٠ دی ماه تمدید شده بود، به پایان رسیده، اظهار کرد: جمع‌بندی نهایی نشان از استقبال شایان هنرمندان قمی از این جشنواره دارد.

وی با اشاره به تعداد آثار ارسالی در هر بخش، بیان کرد: ١٣٥ فیلم، ‌٤٥٠ قطعه عکس و ٨٠ فیلم‌نامه به دبیرخانه هفدهمین جشنواره فیلم،‌ عکس و فیلم‌نامه استان قم ارسال شد.

مدیر انجمن سینمای استان قم ادامه داد: فیلم‌های ارسالی در دو بخش فیلم‌های با تجربه و فیلم‌ کم تجربه به دبیرخانه رسید که این فیلم‌ها بر همین اساس مورد داوری قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: هیئت داوران بخش با تجربه در تهران فیلم‌های این جشنواره را مورد داوری قرار داده و فیلم‌های بخش فیلم اولی‌ها توسط چند نفر از سینماگران مجرب قم داوری می‌شود.

ابوذر با بیان اینکه عکس‌های ارسالی نیز توسط سه نفر از عکاسان مجرب در قم و تهران مورد داوری قرار می‌گیرد، گفت: فیلم‌نامه‌های ارسالی به دبیرخانه این جشنواره نیز توسط فیلم کم داوران مجرب مورد داوری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه از میان فیلم‌های ارسالی ٤٣ فیلم به بخش فیلم‌های کم تجربه اختصاص داشت، داوران بخش فیلم اولی‌ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: روح‌الله موسوی، داوود رجبی و مهدی عبدی داوران این بخش را تشکیل می‌دهند.

مدیر انجمن سینمای استان قم همچنین داوران بخش فیلم‌نامه را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: آرش رصافی، عبدالمجید کوچکیان و خانم مریم بصیری از داوران این بخش هستند.

وی زمان برگزاری هفدهمین جشنواره فیلم،‌ عکس و فیلم‌نامه را پنجم تا هشتم بهمن ماه سال جاری ذکر کرد و گفت: عکس‌های این جشنواره در نگارخانه شهید آوینی به نمایش گذاشته شده و منتخب فیلم‌های ارسالی در تالار شهید آوینی اکران می‌شود.

ابوذر خاطرنشان کرد: حضور عموم برای تماشای فیلم‌های هفدهمین جشنواره فیلم، عکس و فیلم‌نامه در تالار شهید آوینی در مدت زمان ذکر شده آزاد است.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com