کد خبر ۳۴۰۳۵ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۶
رئیس پژوهشکده فرهنگ اسلامی مطرح کرد

بازگشت خواص از مسیر انقلاب عامل ایجاد فتنه در کشور

رئیس پژوهشکده فرهنگ اسلامی گفت: بی‌توجهی به سخنان رهبری و بازگشت خواص از مسیر انقلاب، سبب روی دادن فتنه می‌شود. پشت کردن به مقام ولایت و یا سستی در اجرای فرامین ایشان هر دو از باطل بودن مسیر پیش رو خبر می‌دهد و خسران و نابودی را به همراه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، وحید یامین‌پور جمعه شب در نشست «از فتنه تا نفوذ» که در مسجد فاطمیه قم برگزار شد با اشاره به قدمت مسئله فتنه در انقلاب اسلامی اظهار کرد: لفظ «فتنه» برای اتفاقات سال 88، تدوین رخدادهای کشور در این سال و براساس اشراف مقام معظم رهبری به کار برده شد.

وی افزود: لفظ «نفوذ» در ماه‌های اخیر توسط رهبر انقلاب بیشتر استفاده می‌شود زیرا ماجرای مذاکره با غرب و آمریکا می‌تواند منفذ نفوذ غرب و دشمنان باشد و سبب لطمات سنگین به نظام شود.

رئیس پژوهشکده فرهنگ اسلامی با تأکید بر بیانات امام راحل از بدو انقلاب، تصریح کرد: مسیر انقلاب از ابتدا دچار مشکلات و دردسرهای فراوان بوده و مسئله دشمنی دشمنان بارها از سوی رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری یادآور شده است.

وی ادامه داد: تحقق جمهوری اسلامی با مشکلات زیادی از جمله فتنه، جنگ، مسائل اقتصادی، مشکلات بین‌المللی و... همراه بوده است بنابر‌این امام خمینی (ره) مسئله تقابل خواص با نظام را تذکر داده‌اند.

یامین‌پور نقض آرمان‌های انقلاب از طرف انقلابیون را از دلایل فتنه برشمرد و خاطرنشان کرد: مسئله تقابل خواص با نظام و ریزش انقلابیون بر اساس سخنان امام راحل و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از جمله دلایل ظهور فتنه در انقلاب اسلامی است زیرا مردم به این افراد اعتماد داشته و از آنها پیروی می‌کنند.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در 19 دی ماه امسال، افزود: رهبر انقلاب در دیدار با مردم قم گفتند مستکبران و جبهه طاغوت از اینکه انقلاب اسلامی در حرکت است اظهار ناراحتی می‌کنند زیرا انقلاب سرش را به زیر انداخته و پیش می‌رود، پس نگران نبوده، آگاه باشید و از نفوذ فتنه‌گران جلوگیری کنید.

رئیس پژوهشکده فرهنگ اسلامی با بیان اینکه تعدادی از انقلابیون تا انتهای مسیر انقلاب حضور دارند، تصریح کرد: امام راحل(ره) این مهم را بارها تذکر داده و می‌گفتند تنها کسانی تا آخر مسیر انقلاب حضور دارند که از بیماری نفسانی و بیماری فکری برحذر باشند.

وی ادامه داد: این بیماری‌ها یعنی اشرافیت و تمایل به اسلام آمریکایی بسیار خطرناک است زیرا نظام را از درون سست کرده و زمینه نفوذ هرچه بیشتر دشمنان را مهیا می‌کند.

یامین‌پور با اشاره به ضرورت مطالعه بیانات امام راحل، گفت: سخنان امام(ره) در 14 ماه آخر عمر شریفشان مربوط به اتفاقاتی است که بعد از فوتشان رخ می‌دهد و این مسئله بر بصیرت ایشان دلالت دارد.

وی ادامه داد: با رحلت امام(ره) ساختار سیاسی نظام تغییر کرد و مقام معظم رهبری نیز دائما بر مسئله ریزش و رویش افراد تأکید داشته‌اند.

رئیس پژوهشکده فرهنگ اسلامی مسئله ریزش خواص را از نکات مدنظر رهبری برشمرد و خاطرنشان کرد: ایشان در سال 71 با تشخیص مسئله اشرافیت در بخش‌هایی از انقلاب، مسئله طلحه و زبیر را مطرح کرده و ریزش خواص را به عنوان خطری بزرگ برای اسلام و انقلاب ذکر کردند.

وی افزود: رهبری در اواخر دهه 70 در خصوص خواص اهل حق گفتند ریزش انقلابیون اهل حق به صلح امام حسن(ع) نمی‌رسد بلکه به عاشورای حسینی(ع) می‌رسد و نه شهادت بلکه پیروزی را به همراه دارد.


رئیس پژوهشکده فرهنگ اسلامی با اشاره به سخن رهبری در نوزدهم دی ماه گفت: ایشان در این دیدار گفتند بیعت با امام بیعت با رسول الله است که منظور از امام، «ولایت» است.

وی ادامه داد: ملت ایران برای نخستین بار در 22 بهمن به ولایت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی پاسخ مثبت دادند اما کسانی تاکنون ثابت قدم بوده‌اند که از هواهای نفسانی و فکری حذر کرده‌اند.

یامین‌پور با بیان اینکه حضرت آقا از سال 88 خطر فتنه شدیدتر را تذکر داده‌اند، خاطرنشان کرد: در 23 بهمن 88 خدمت آقا مشرف شدیم که ایشان فرمودند حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن تحقق وعده الهی بود، منتظر فتنه شدیدتر باشید.

وی ادامه داد: این یک سنت الهی است، زمانی که از یک امتحان سربلند بیرون آییم با امتحان سخت‌تر مواجه می ‌شویم تا ان‌شاءالله پیروز شده و کشور برای ظهور حضرت حجت(عج) آماده شود.

رئیس پژوهشکده فرهنگ اسلامی بعضی خواص را آغازگران فتنه برشمرد و تصریح کرد: دلیل رخ دادن فتنه، آمیختن حق با باطل است که توسط مردم عادی نظام میسر نیست حال آنکه خواص اهل حق با بازگشت از مسیر خود می‌توانند این خطر را برای اسلام و انقلاب به وجود آورند.

وی افزود: پشت کردن به مقام ولایت و یا سستی در اجرای فرامین ایشان هر دو از باطل بودن مسیر پیش رو خبر می‌دهد و خسران و نابودی را به همراه دارد.

یامین‌پور فتنه «نفوذ» را از خطرناک‌ترین نوع فتنه برشمرد و اظهار کرد: در فتنه نفوذ تشخیص دشمنی و دوستی افراد با ولایت مشکل است زیرا با صراحت به ولایت توهین نمی‌کنند.

رئیس پژوهشکده فرهنگ اسلامی با بیان اینکه بعضی مسئولان با بی‌توجهی به سخنان رهبری و امید بی‌جا به دشمنان سبب ضعیف شدن نظام در عرصه جهانی شدند، افزود: این افراد با دور زدن رهبری سعی در اخلال در نظام جمهوری اسلامی و ایجاد فتنه بزرگ دارند.

وی ادامه داد: از جمله، مسئله مذاکرات است که بارها نهی شد اما مورد توجه مسئولان نظام واقع نشد.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com