کد خبر ۳۴۰۳۶ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۷
دوم بهمن امسال

نخستین همایش نوگلان حسینی در قم برگزار می‌شود

رئیس اداره قرآن،‌ عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از برگزاری نخستین همایش نوگلان حسینی دوم بهمن امسال در قم خبر داد.

جلال خدامحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری افتتاحیه نخستین همایش و دوره آموزشی نوگلان حسینی اظهار کرد: هدف از برگزاری این برنامه شناسایی دانش‌آموزان و نوجوانان مداح و آموزش اصولی مداحی به آنها است.

وی خاطرنشان کرد: افراد شرکت‌کننده در این همایش با متون درست اسلامی آشنا شده و شیوه‌های مداحی و پرهیز از غلو در بحث مداحی را می‌آموزند.

رئیس اداره قرآن،‌ عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه 100 نفر از دانش‌آموزان پسر دوره ابتدایی، راهنمایی و متوسطه اول و دوم در این همایش شرکت می‌کنند، گفت: افراد شرکت‌کننده با مباحثی مانند آشنایی با صوت و لحن، شعرهای آیینی و اخلاق مداحی آشنا شده و مباحث پیش‌بینی شده توسط استادان آموزش داده می‌شود.

وی از برگزاری همایش نوگلان حسینی دوم بهمن امسال خبر داد و افزود: این مراسم با حضور مداحان معروف استان و مسئولان در مجتمع فرهنگی تربیت برگزار می‌شود و اختتامیه دوره آموزشی نوگلان حسینی 23 اسفند ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود.

خدامحمدی با اشاره به برگزاری کارگروه نیروی انسانی و فضاهای پرورشی مدارس آموزش و پرروش گفت: این کارگروه به میزبانی استان قم در مرکز رفاهی فرهنگیان برگزار می‌شود، هدف این کارگروه دستیابی به نتایجی در زمینه نیروی انسانی مراکز دارالقرآن، ساماندهی ائمه جماعات مدارس استان و گفتمان‌های دینی و پاسخ به شبهات دانش‌آموزی است.

وی یادآور شد: این برنامه با حضور مسیب‌زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، روسای ادارات قرآن، عترت و نماز استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، همدان، کردستان و مرکزی برگزار می‌شود.

 

رئیس اداره قرآن،‌ عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد: طی دو روز برنامه‌های این کارگروه مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد و نتایج آنها به استان‌های سراسر کشور ابلاغ می‌شود.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com