کد خبر ۳۴۰۵۵ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۵
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم:

تصفیه خانه فاضلاب پردیسان احداث می شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم گفت: جانمایی تصفیه خانه فاضلاب پردیسان در مجاورت نیروگاه حرارتی قم انجام شده و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، سید حسن رضوی شنبه شب در حاشیه برگزاری سومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم در گفت و گو با ایرنا افزود: جانمایی این تصفیه خانه مدت ها مورد بحث و بررسی قرار گرفته و از میان پنج گزینه پیشنهادی، مصوب شد که در ضلع غربی رودخانه قمرود و مجاور نیروگاه حرارتی احداث شود.


وی گفت: پساب این تصفیه خانه برای مجموعه صنعت و کمربند سبز در محدوده فرودگاه و نیروگاه و پیرامون رودخانه استفاده خواهد شد.


شهرک پردیسان قم با 112 هزار نفر جمعیت، در هشت کیلومتری استان قم قرار دارد.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم همچنین ازجانمایی دو تصفیه خانه فاضلاب در روستاهای فردو و قاهان خبر داد و گفت: در استان فقط روستای خورآباد از تصفیه خانه فاضلاب برخوردار و اعتبارات احداث این دو تصفیه خانه از بانک توسعه اسلامی تامین شده است.


وی همچنین تصریح کرد: اگر احداث تصفیه خانه های فاضلاب بر اساس فرآیند لجن فعال باشد، همانگونه که در روستای خورآباد انجام شده است، با توجه به حجم کم فاضلاب در روستاها و سیستم بسته ای که شوکی هم به آن وارد نمی شود، بوی نامطبوع نخواهد داشت.


رضوی با اشاره به مصوبه دیگری در جلسه شورای برنامه ریزی استان در رابطه با صنایع تبدیلی غذایی، گفت: قم جزو 10 استان برتر در تولید تخم مرغ است، از این رو احداث کارخانه تولید پودر تخم مرغ در قم به ویژه هنگامی که با مازاد تولید مواجه هستیم، برای استان از اهمیت بسزایی برخوردار است که زمین هشت هکتاری مورد نیاز سرمایه گذار در اختیار او قرار می گیرد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: با توجه به تردد بسیار وسایل نقلیه در جاده اراک، بر اساس مصوبه شورای برنامه ریزی استان زمین مورد نیاز برای احداث اورژانس هوایی در این منطقه تامین شده است، البته با توجه به سیاست های دولت، ایجاد پروژه ها بر اساس سرمایه گذاری، ساخت و بهره برداری انجام می شود.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی قم با اشاره به بحث و بررسی پیرامون اختیارات شورای برنامه ریزی و توسعه استان در برنامه ششم توسعه، تصریح کرد: بر اساس نقطه نظرات و پیشنهادات مدیران اجرایی استان، جایگاه شورای برنامه ریزی در استانها باید ارتقاء یافته و به جایگاه واقعی خود برسد.


وی با بیان اینکه به طور قطع با توجه به اختیارات جزیی و محدود شوراهای برنامه ریزی استانها نمی توان پاسخگوی مشکلات و چالش های استان باشیم، گفت: باید اختیارات تعریف شده به شوراهای برنامه ریزی و توسعه بدهند تا بتوان تصمیم های مناسب و بهنگام برای حل معضلات استان اخذ شود.

 

منبع: ايرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com