کد خبر ۳۱۷۴۸ انتشار : ۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۷
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم:

اتمام پروژه‌های قم نیازمند 3 هزار میلیارد تومان اعتبار

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با بیان اینکه 20 پروژه استانی، 100 پروژه سفر رهبری، 17 پروژه ملی و برخی از پروژه‌های شهری در قم نیمه تمام است، گفت: اتمام این پروژه‌ها نیازمند بودجه‌ای بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، سید حسن رضوی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم برگزار شد، از شکل‌گیری مجدد سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها به عنوان یکی از اهداف دولت یازدهم یاد و عنوان کرد: در سال 86 سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها در استانداری‌ها ادغام شدند اما اکنون بعد از هشت سال با این اقدام مشکلات بسیاری برای استان‌ها به وجود آمده است.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی نظام برنامه‌ریزی استان، تهیه آمایش، تدوین برنامه‌های توسعه، توزیع و ابلاغ موافقت‌نامه‌ها و اعتبارات استانی در چارچوب بودجه‌های سالانه، نظارت بر پروژه‌های ملی، بررسی و تایید صلاحیت پیمانکاران و برنامه‌ریزی برای سرمایه انسانی بخشی از رسالت‌های این سازمان است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با اشاره به اینکه دولت اختیارات مشخصی را برای این سازمان در نظر گرفته است، ابراز کرد: این سازمان‌ها نقطه قوت دولت در استان‌‌ها را شکل داده و با استفاده از مجموعه‌های استانی برای ایجاد بسترهای توسعه گام برمی‌دارد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه استان‌ها باید بر مبنای قابلیت‌های آن‌ها باشد، اظهار کرد: منابع استانی باید در راستای افزایش بازده ظرفیت‌های استانی استفاده شود.

رضوی با بیان اینکه امسال 162 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رهبر انقلاب اسلامی در استان قم هزینه شده است، عنوان کرد: با همیاری دولت حقوق کارمندان نسبت به 6 ماهه نخست سال به شیوه مطلوبی تامین شده است.

وی به افزایش توجه دولت به اتمام طرح‌های تولیدی اشاره کرد و گفت: طرح‌های نیمه‌تمام که بالای 70یا 80 درصد پیشرفت دارند در اولویت دولت تدبیر و امید است.

رضوی با بیان اینکه طبق مصوبه دولت طرح‌های تملک دارایی با استفاده از ساز و کار متفاوتی به بخش خصوصی واگذار می‌شود، اظهار کرد: با این اقدام تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان دولت و مجلس در استان برای رفع مشکل بدهی‌های شهرداری قم راهکارهایی را ارائه داده‌اند، ابراز کرد: تاکنون در این زمینه رایزنی‌هایی انجام شده است و امیدواریم دولت تدبیر و امید پیشنهادات ارائه شده را بپذیرد تا بخشی از مشکل شهرداری برطرف شود.

رضوی یادآور شد: بیش از 2 هزار و 900 طرح ناتمام ملی در کشور وجود دارد که تکمیل آن‌ها نیازمند اعتباری بالغ بر 450 هزار میلیارد تومان است و با توجه به اینکه میانگین سالانه بودجه عمرانی کشور با وجود تورم تک رقمی 25 تا 30 هزار میلیارد تومان است برای اتمام این پروژه‌ها 30 سال زمان نیاز داریم در صورتی که واگذاری این پروژه‌ها به بخش خصوصی می‌تواند در افزایش سرعت پیشرفت آن‌ها موثر باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با اشاره به اینکه پروژه‌های نیمه تمام مصوب سفر رهبر انقلاب اسلامی نیازمند 700 میلیارد تومان اعتبار است، تصریح کرد: در راستای تکمیل پروژه‌های ملی و تحقق اهداف دولت در استان قم نزدیک به 400 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه 20 پروژه استانی، 100 پروژه سفر رهبر انقلاب اسلامی، 17 پروژه ملی و برخی از پروژه‌های شهری در استان قم نیمه‌تمام است، افزود: اتمام این پروژه‌ها نیازمند بودجه‌ای بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان است.

رضوی ادامه داد: 20 پروژه‌های استانی با افزایش تامین اعتبارات طی دو سال آینده تکمیل می‌شود اما پروژه‌های شهری از جمله مترو و منوریل با وجود مشکلات مالی در زمان‌بندی تعیین شده نتوانسته به پیشرفت‌های مورد نظر برسد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات استانی در میان طرح‌های نیمه تمام توزیع می‌شود، تصریح کرد: اتمام طرح‌های آموزش و پرورش و پروژه‌های سفر رهبر انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری در دستور کار استانداری قرار گرفته است.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com