کد خبر ۳۴۰۶۶ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۶
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم اظهار داشت:

جذب بیش از 2 هزار داوطلب هلال احمر در قم، از ابتدای سال 94 تاکنون

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم از جذب بیش از 2 هزار داوطلب از ابتدای سال 94 تاکنون در این جمعیت خبر داد.

امیر حسین علیمردانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر برای گسترش فعالیت‌‌های بشر دوستانه خود در زمینه‌های مختلف اقدام به جذب اعضای داوطلب می‌کند، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و 245 نفر به عضویت داوطلبی جمعیت هلال احمر استان قم درآمده‌اند که از این تعداد یک هزار و 880 نفر مرد و 365 نفر زن بوده‌اند.

وی ادامه داد: این داوطلبان از اقشار و اصناف مختلف استان از جمله مدیران و کارمندان ادارات و سازمان‌ها، مسئولان استانی، کارگران، پزشکان، وکلا، مهندسین، روحانیون، معلمان، نخبگان علمی و فرهنگی، خیرین، بازاریان و سایر اقشار و گروه‌ها هستند.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم به شرایط عضویت داوطلبی در این جمعیت اشاره کرد و گفت: دارا بودن سن بالای 29 سال شرط اصلی عضویت است. همچنین کسانی که با نیت خیرخواهانه و بشردوستانه در این مجموعه عام‌المنفعه عضو می‌شوند می‌توانند با اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی و همچنین ارائه خدمات بهداشتی ـ درمانی، فرهنگی، اجتماعی، فنی-مهندسی و امدادگری در زمان حوادث غیرمترقبه، با اهدای خون و مشارکت در فعالیت‌های عام‌المنفعه و خیرخواهانه در زمان غیرحادثه و یا با پرداخت حق عضویت به میزان 500 هزار ریال در طول یک سال، با این مجموعه همکاری و در طرح‌ها و پروژه‌های خیرخواهانه و عام المنفعه مشارکت کنند.

علیمردانی افزود: مشخصات علاقمندان به عضویت داوطلبی در این مجموعه پس از پر کردن فرم مخصوص عضویت داوطلبی در سامانه بانک اطلاعات سازمان داوطلبان ثبت و برای آنان کارت عضویت داوطلبی صادر خواهد شد.

وی بحث داوطلبی در جمعیت هلال احمر را شامل سه اصل مهم و کلیدی دانست و تصریح کرد: موضوع نخست جذب نیروهای داوطلب است. در مرحله بعد باید این نیروها را پیشرفت داد و همچنین برنامه منسجمی برای نگهداشت آنها داشته باشیم.

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: این معاونت برای حفظ و نگهداشت داوطلبان و فعال نگه‌داشتن آنها در امور خیر و عام المنفعه، پروژه‌ها و طرح‌های مختلفی از جمله تجهیزات پزشکی امانی، اعطای جهیزیه به نوعروسان نیازمند، کمک به بیاران نیازمند، همای رحمت، فرشتگان رحمت، حمایت ماندگار(اهدای خون)، اطعام نیازمندان، قربانی، ارمغان مهر و اهدای لوازم آموزشی به دانش آموزان نیازمند و... را تعریف کرده و به مرحله اجرا گذاشته است.

علیمردانی با تأکید بر اینکه داوطلبی بودن خدمت‌رسانی در عرصه‌های مختلف امدادی، عام‌المنفعه و بشردوستانه یکی از اصول مهم و اساسی کار و فعالیت در جمعیت هلال احمر است، بیان کرد: این معاونت تمام تلاش خود را به کار بسته تا بتواند با طرح‌هایی همچون سنجش سلامت رایگان و خدمات پزشکی، برگزاری اردوهای مختلف فرهنگی- مذهبی، برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی، اهدای هدایا و تقدیر از داوطلبان در همایش‌های مختلف، توزیع بلیت استخر و فیلم‌های سینمایی با تخفیف لازم گامی هرچند کوچک در اکرام و گرامیداشت این داوطلبان و قدردانی از زحمات و خدمات بی‌منت آنان بردارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از مدیران و پرسنل تمامی ادارات و سازمان‌ها، خیرین، بازاریان، اصناف و عموم مردم خیرخواه و نیکوکار برای عضویت در فعالیت‌های خیرخواهانه و بشردوستانه جمعیت هلال احمر استان قم دعوت می‌کنیم.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com