کد خبر ۳۴۰۸۰ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۱
29 دی امسال صورت می‌گیرد

برگزاری نشست علمی «برنامه درسی آموزش دین در نظام تربیت» در قم

دبیر انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم از برگزاری نشست علمی «برنامه درسی آموزش دین در نظام تربیت رسمی عمومی کشور و چالش‌های آن» 29 دی امسال در قم خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین کریمی با اشاره به تاسیس انجمن تعلیم و تربیت اظهار کرد: این انجمن سال 83 با دریافت مجوز فعالیت خود را با جمعی از حوزویان آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: این انجمن سامان‌بخشی به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه تعلیم و تربیت در حوزه، پرورش نیروی انسانی و تعمیق و توسعه پژوهش در زمینه تعلیم و تربیت را بر عهده دارد و امکان ارتباط و ایجاد زمینه مناسب برای تبادل آرا و گفت‌وگو را با برگزاری نشست‌ها ایجاد می‌کند.

دبیر انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به برنامه‌های دیگر انجمن تعلیم و تربیت اسلامی گفت: برگزاری نمایشگاه، نشست‌ها، اردوها و بازدیدهای علمی و دیدار با شخصیت‌های علمی، نقد کتاب‌ها و ... از جمله برنامه‌های انجمن است.

وی طرح‌هایی که در انجمن پیگیری شده را مورد توجه قرار داد و افزود: طرح‌های نیازسنجی دانش تربیتی و ممیزی دانش تربیتی به پایان رسیده و طرح سیره تربیتی علما در خانواده نیز در دستور کار است، اکنون بررسی پایان‌نامه‌ها در حوزه تعلیم و تربیت در دستور کار قرار دارد.

کریمی خاطرنشان کرد: نشست‌هایی در زمینه رسانه و تربیت کودک و آسیب‌شناسی فعالیت تولید دانش تربیتی برگزار شده است.

وی عنوان کرد: این انجمن ایجاد ارتباط و زمینه مناسب برای شورای علمی و شخصیت‌هایی که در حوزه تعلیم و تربیت فعال هستند و ارتباط بین نهادهای تربیتی از طریق برنامه‌هایی مانند برپایی نمایشگاه‌ها، نشست‌ها و کارگاه‌ها را پیگیری می‌کند.

دبیر انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم با بیان اینکه سلسله نشست‌هایی طراحی شده که در برنامه زمان‌بندی شده عملیاتی می‌‌شود، گفت: دغدغه آموزشی که در انجمن وجود دارد، این است که در نظام آموزش و پرورش کشور بحث آموزش دین چگونه علمیاتی شده و چه چالش‌هایی داشته است.

وی از برگزاری نشست علمی «برنامه درسی آموزش دین در نظام تربیت رسمی عمومی کشور و چالش‌های آن» خبر داد و افزود: این نشست با سخنرانی محمد مهدی اعتصامی مشاور مدیرکل دفتر تالیف کتاب‌های درسی و مؤلف کتاب‌های درسی دینی برگزار می‌شود.

کریمی خاطرنشان کرد: نشست علمی برنامه درسی آموزش دین در نظام تربیت رسمی عمومی کشور و چالش‌های آن روز سه‌شنبه 29 دی ماه 94 ساعت 18 در سالن همایش دبیرخانه انجمن‌های علمی حوزه واقع در بلوار جمهوری، کوچه دو، فرعی اول سمت چپ، ساختمان انجمن‌های علمی حوزه برگزار خواهد شد.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com