کد خبر ۳۴۲۰۶ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۳

اجرای نمایش «قصه تاج خروس خاله و خروس» درقم

آخرین اجرای نمایش «قصه تاج خروس، خاله و خروس» به کارگردانی احمد سلیمانی سه شنبه شب در تالار مجتمع فرهنگی هنری شهید سید مرتضی آوینی قم به روی صحنه رفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، این نمایش شاد ویژه کودکان و خانواده ها با هنرمندی گروه تئاتر ایده به مدت 30 روز اجرا که با استقبال خوب شهروندان و خانواده های قمی روبرو شد و در این مدت حدود 12هزار تن این نمایش را مشاهده کردند.


نمایش فوق براساس داستانی از محمدرضا کوهستانی به کارگردانی احمد سلیمانی توسط گروه تئاتر ایده به روی صحنه رفت و قصه آن درباره عروسی دختر حاجی الماس است که به خاطر نداشتن تاج برهم خورده است و مردم روستا تلاش می کنند تاج را بیاورند و عروسی را از سر بگیرند.


این نمایش برای مخاطبان کودک و نوجوان با بازیگری؛ سید حمید لاجوردی ، مهدی نیک روش ، ماشاءالله کوهستانی، نیما سیاری و محمد جواد پیروزی اجرا شد.


رضا آزاد (طراح نور و نورپرداز)، مهدی نیک روش (طراح لباس و دکور)، محمد کوهستانی (آهنگساز)، بهروز نیازمند (مدیر اجرایی) و علیرضا نایینی، محسن گماری اسبق، عباس جلالی، علی ارشادی، محسن اشراقی، عماد رجبیان، حسن چراغی و ابراهیم وفایی (امور سالن و هماهنگی) اجرای این نمایش را برعهده داشتند.


این نمایش با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان قم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم به روی صحنه رفت؛ نمایش مذکور تولید سال 1391 است که پیش از این در استان های تهران، گلستان و همدان به روی صحنه رفته بود و برای نخستین بار در دی ماه امسال در قم به روی صحنه رفت.


در پایان اجرای این نمایش؛ حجت الاسلام والمسلمین عباس دانشی و وحید فرجی مدیرکل و معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، عطا الدین قاسمی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم، محسن ربانی مدیرکل کانون پرورش فکری استان قم، سید رسول موسوی نژادیان سرپرست سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم و اصغر نوبخت رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان قم در روی سن حضور یافتند و با اهدای لوح تقدیر ازعوامل اجرایی و بازیگران این نمایش تجلیل کردند.


کارگردان نمایش«قصه تاج خروس، خاله و خروس» در آیین اجرای پایانی این نمایش گفت: بسیار خوشحال هستیم که توانستیم پس از سه سال از تولید اجرای این نمایش، بتوانیم 37 اجرا در یک ماه از آن را در شهر مقدس قم برای همشهریان خود داشته باشیم.


احمد سلیمانی با بیان اینکه شهروندان قم نیازمند اجرای نمایش های گوناگونی هستند، افزود: از همه کسانی که ما را در اجرای این نمایش در استان قم حمایت کردند، سپاسگزاری و قدردانی می کنیم.


وی با بیان اینکه تئاتر قم نیازمند حامیان فرهنگی و ورود بخش خصوصی به این حوزه است، گفت: از این نمایش توسط شهروندان استقبال بسیار خوبی به عمل آمد و برای رزرو کردن بلیت این نمایش همشهریان بسیاری تماس گرفتند که به خاطر کمبود جا نتوانستیم که در خدمتشان باشیم.

 

منبع: ايرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com