کد خبر ۳۴۰۹۸ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۳

مراسم بزرگداشت شصتمین سالگرد شهادت نواب صفوی در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت شصتمین سالگرد شهادت شهید سید مجتبی نواب صفوی، عصر یکشنبه بر سرمزار این شهید گرانقدر انقلاب اسلامی در آرامگاه وادی السلام قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، مسئول دفتر حزب فدائیان اسلام قم در این مراسم که با حضور گسترده خانواده شهیدان و قشرهای مختلف مردم ترتیب یافته بود، در سخنانی اظهار داشت: شهید نواب صفوی از پیشگامان مبارزه با رژیم شاهنشاهی بود که با همه جان و توان به یاری امام خمینی(ره) شتافت.


رضا گرزین خاطرنشان کرد: این شهید مبارز علاوه بر شجاعت و غیرت کم نظیر در جهاد با مستکبران و مستبدان، اندیشه و منطقی محکم و مستدل در بحث و گفت و گو با ضد انقلاب و دشمنان اسلام داشت، از این رو رژیم سفاک پهلوی وی را به همراه دیگر همرزمانش مظلومانه به شهادت رساند.


حجت الاسلام سید معزالدین حسینی از مبارزان پیش از انقلاب نیز در این مراسم با اشاره به شخصیت برجسته علمی، اخلاقی و جهادی شهید نواب صفوی تصریح کرد: ایشان می تواند برای نسل جوان امروز کشورمان، از بهترین الگوهای ایثار و جهاد و شهادت باشد.


شهید سید مجتبی نواب صفوی از روحانیون مبارز و رهبر جمعیت «فدائیان اسلام» و از پیشتازان مبارزات اسلامی و مکتبی بر ضد رژیم شاهنشاهی و استعمار بود که در 27 دی ماه سال 1334 همراه سه تن دیگر از همرزمان خود، شهیدان سید محمد واحدی، مظفر ذوالقدر و خلیل طهماسبی به شهادت رسید.

 

منبع: ايرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com