کد خبر ۳۴۱۰۹ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۵
در دیدار با پرسنل مراکز آموزش انتظامی قم مطرح شد:

توصیه‌های آیت‌الله علوی گرگانی به انجام عمل صالح در دنیا

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه یادگیری و عمل به قرآن برای دنیا و آخرت انسان اهمیت دارد، گفت: در آن دنیا حساب و کتاب در کار است و خداوند از همه نعمت‌هایی که به ما داده پرسش می‌کند.

آیت‌الله سید محمد‌علی علوی‌گرگانی در دیدار با جمعی از پرسنل مراکز آموزش انتظامی قم با اشاره به اینکه قرآن بهترین کتابی است که نسبت به ما و بندگان خدا پیشگویی داشته و خبر از آینده دارد، اظهار داشت: خداوند سفارش به یادگیری و تلاوت قرآن کرده است همچنین علاوه بر خواندن آن باید فهم از قرآن نیز مد نظر قرار گیرد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه در کنار خواندن قرآن باید پای منبر بزرگان رفت و از آموزه‌های آن استفاده کرد، افزود: هیچ کس بعد از مرگ از آن دنیا برنگشته و خبری از آن دنیا ندارد و نمی‌دانیم که بعد از مرگ چه بر سرمان می‌آید.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به اینکه یادگیری و عمل به قرآن برای دنیا و آخرت انسان اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: در آن دنیا حساب و کتاب در کار است و خداوند از همه نعمت‌هایی که به ما داده پرسش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از سوالاتی که از انسان بعد از مرگ پرسیده می‌شود درباره حلال و حرام بودن درآمد انسان است، گفت: آیه‌ 29 سوره آل عمران اشاره به این مطلب دارد که انسان‌ها باید بدانند که یک روزی همه اعمال خوب و بد افراد در معرض دیدگان همه قرار می‌گیرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه اعمال ما انسان‌ها دو روز در هفته در پیشگاه امام عصر (عج) قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: معرفت انسان‌ها نسبت به خداوند، ائمه (ع) و پیامبر اکرم (ص) پایین است و باید با انجام عمل خیر خود را برای آخرت آماده کنیم.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به ندامت انسان در روز قیامت به خاطراعمال بد خود، گفت: با توبه انسان خداوند اعمال بد او را می‌بخشد و خداوند رحمان و رحیم است و انسان باید به خداوند متعال اعتقاد قلبی و عملی داشته باشد.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com