کد خبر ۳۴۱۲۹ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۶

جشن بزرگ میلاد امام حسن عسکری(ع) در قم برگزار شد

جشن بزرگ میلاد امام حسن عسکری(ع) دوشنبه شب با حضور جمعی از علما و فضلای حوزه های علمیه و اقشار مختلف مردم در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم که به دستور این امام همام احداث شده است، برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، در این مراسم باشکوه حضرات آیات صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی و نوری همدانی از مراجع عظام تقلید، آیت الله هاشمی شاهرودی، سید مهدی صادقی استاندار قم و جمعی از علما و فضلای حوزه های علمیه و اقشار مختلف مردم حضور یافته بودند.


استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم با اشاره به آثار و برکات امامت کوتاه امام حسن عسکری(ع) گفت: ایشان امام زمان(عج) را حفظ و حراست و به شیعیان معرفی نمودند و با تشکیل شبکه وکالت از طریق بزرگان شیعه، زمینه را برای غیبت حضرت ولیعصر(عج) آماده نمودند.


حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) شیعیان در سرتاسر جهان اسلام به ویژه ایران را هدایت می کردند، اظهار داشت: این امام همام همواره سفارشات بسیاری برای دوران غیبت داشته و می فرمودند کسانی که امانتدار، صادق و متقی هستند، دین خود را در سختی غیبت حفظ می کنند.


وی با بیان اینکه به طور قطع وجود برخی آسیب ها و معضلات اجتماعی از جمله آمار طلاق بسیار بالا، زیبنده جامعه منتظر و شیعیان نیست، تصریح کرد: شیعیان و محبان دوران غیبت، با فضیلت تر از شیعیان دوران ائمه اطهار(ع) هستند، زیرا بدون آنکه ایشان را ببینند، پیرو انوار الهی ائمه اطهار(ع) هستند.


در جشن بزرگ میلاد امام حسن عسکری(ع) برنامه تواشیح، سرود و مداحی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز با حضور جمع کثیری از مردم برگزار شد.

 

منبع: ايرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com