کد خبر ۳۴۱۶۰ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۳
نایب رئیس هیئت تکواندو استان قم خبر داد

اعزام تکواندوکاران قم به مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی

نایب رئیس هیئت تکواندو استان قم از اعزام تکواندوکاران قم به مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در هر دو بخش آقایان و بانوان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال منتهی به بزرگترین رویداد ورزشی جهان یعنی المپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل قرار داریم، رقابت‌های تکواندو قهرمانی کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: تکواندو در دوره قبل بازی‌های المپیک برای ورزش کشورمان افتخارات بسیار خوب و ارزنده‌ای به ارمغان آورد و بالطبع تکواندوکاران تمام استان‌ها تمام توان خود را در مسابقات قهرمانی کشور به کار می‌گیرند تا به بهترین عنوان و جواز حضور در اردوی تیم ملی دست یابند.

نایب رئیس هیئت تکواندو استان قم بیان کرد: بر همین اساس ما نیز بهترین تکواندوکاران خود را به اردو دعوت کرده‌ایم و با تمام توان در مسابقات قهرمانی کشور به میدان می‌رویم تا ان‌شاءالله تکواندو بخت ورزش قم برای داشتن سهمیه در مسابقات المپیک را حفظ کند.

وی در ادامه به زمان برگزاری مسابقات تکواندو آزاد قهرمانی کشور اشاره و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون تکواندو، مسابقات آزاد کشوری در دو رده سنی جوانان  و بزرگسالان به مدت چهار روز برگزار می‌شود و برترین‌ها به تیم ملی راه خواهند یافت.

خیرخواه خاطرنشان کرد: نفرات اول و دوم این دوره از پیکارها به همراه منتخبین کادر فنی تیم ملی تکواندو بزرگسالان کشورمان، به مرحله نخست مسابقات انتخابی تیم ملی برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیایی 2016 فیلیپین دعوت خواهند شد.

وی ابراز کرد: این دوره از رقابت‌ها در بخش بانوان در روزهای سوم و چهارم بهمن‌ماه برگزار می‌شود در حالی که ابتدا تکواندوکاران اوزان فرد با یکدیگر مسابقه می‌دهند و سپس تکواندوکاران اوزان زوج به میزبانی خانه تکواندو به میدان می‌روند.

نایب رئیس هیئت تکواندو استان قم بیان کرد: تکواندوکاران اوزان منهای 46، 53، 62 و 73 کیلوگرم در روز نخست برابر یکدیگر قرار می‌گیرند و سپس تکواندوکاران اوزان زوج یعنی 49، 57، 67 و به اضافه کیلوگرم برای کسب عناوین برتر به میدان خواهند رفت.

وی خاطرنشان کرد: رقابت‌های تکواندو قهرمانی کشور در بخش مردان نیز روزهای پنجم و ششم بهمن به انجام می‌رسد در حالی که مبارزات اوزان فرد در روز نخست و مبارزات اوزان زوج در روز دوم به انجام می‌رسد و ورود همراه با پذیرش اوزان فرد تا چهارم بهمن ادامه دارد.

خیرخواه در ادامه عنوان کرد: رقابت‌های اوزان فرد بخش مردان با مصاف تکواندوکاران وزن‌های منهای 54، 63، 74 و 87 کیلوگرم برگزار می‌شود و تکواندوکاران اوزان زوج نیز برای کسب مدال‌های وزن‌های 58، 68، 80 و به اضافه 87 کیلوگرم با یکدیگر مبارزه می‌کنند.

وی با اشاره به مشخص شدن زمان برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا، اظهار کرد: بیست و دومین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی مردان و زنان آسیا روزهای چهارم و پنجم اردیبهشت‌ماه سال آینده به میزبانی شهر مانیلا کشور فیلیپین برگزار می‌شود.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com