کد خبر ۳۴۱۶۵ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۲
خبر داد

اعزام دوومیدانی‌کاران معلول قم به انتخابی مسابقات پاراآسیایی جوانان

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان‌ و معلولین استان قم گفت: ورزشکاران معلول قم برای کسب سهمیه مسابقات پاراآسیایی جوانان در رشته دوومیدانی با حریفان خود رقابت می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، محمد پیروزمنش اظهار کرد: از آخرین دوره بازی‌های پاراآسیایی جوانان که در سال 2013 به انجام رسید خاطرات خوبی داریم زیرا سه ورزشکار ما یعنی محمد محمدنژاد در تیم ملی بسکتبال با ویلچر و حسین گلستانی به همراه مرتضی جعفری در تیم‌ ملی والیبال نشسته کشورمان موفق به کسب مدال طلا و مقام قهرمانی شدند.

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان‌ و معلولین استان قم افزود: محمدنژاد همراه با تیم‌های ملی سه نفره و پنج نفره بسکتبال با ویلچر ایران موفق به کسب دو مقام قهرمانی و دو نشان طلای این رقابت‌ها شد و به واسطه درخشش در این بازی‌ها به مسابقات جوانان جهان در همان سال نیز اعزام شد تا علاوه بر کسب مقام پنجمی جهان، عنوان یکی از پنج ستاره پیکارهای جهانی را در ترکیب نیز کسب کند.

وی خاطرنشان کرد: حسین گلستانی نیز به نمایندگی از والیبالیست‌های توانمند معلول استان قم عضو تیم ملی والیبال نشسته جوانان ایران در دوره قبل بازی‌های پاراآسیایی جوانان بود و در حالی که بازوبند کاپیتانی را نیز بر باز می‌بست در کنار مرتضی جعفری دیگر نماینده قم در این‌ رقابت‌ها به مقام قهرمانی دست یافتند.

پیروزمنش با اشاره به برگزاری مسابقات دو و میدانی معلولین قهرمانی کشور، تصریح کرد: در آستانه دوره جدید مسابقات ورزشی پاراآسیایی جوانان که قرار است در سال 2017 به انجام برسد، انتخابی اکثر رشته‌های جانبازان و معلولین به‌زودی برگزار می‌شود.

وی از برنامه‌ریزی انجمن دو و میدانی جانبازان و معلولین برای برگزاری مسابقات دو و میدانی قهرمانی کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: این دوره از رقابت‌ها ویژه گروه‌های سنی زیر 14 و زیر 17 سال برگزار می‌شود و برترین‌ دوومیدانی‌کاران معلول قم در آن حضور می‌یابند.

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان‌ و معلولین استان قم بیان کرد: مسابقات پاراآسیایی جوانان در سال 2017 برگزار می‌شود و برای اینکه تیم کشورمان با تمام توان در این پیکارها حضور یابد امسال رقابت‌های انتخابی تیم ملی در قالب مسابقات قهرمانی کشور برگزار شود تا بهترین‌ها شناسایی و به اردو دعوت شوند.

وی ابراز کرد: میزبانی این مسابقات به یکی از استان‌های داوطلب سپرده می‌شود در حالی که ورزشکاران در دو رده سنی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت تا برترین‌ها بر اساس رکوردهای ثبت شده، به اردوی آماده‌سازی تیم ملی ایران دعوت شوند.

پیروزمنش اظهار کرد: با توجه به سهمیه‌ای که انجمن دوومیدانی فدراسیون جانبازان و معلولین مشخص کرده، هر استان می‌تواند حداکثر 12 ورزشکار در بخش آقایان و هشت ورزشکار در بخش بانوان اعزام کند، ضمن اینکه امتیازات مسابقات بخش زنان و مردان به صورت جداگانه محاسبه خواهد شد.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com