کد خبر ۳۲۱۴۴ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۹
رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم مطرح کرد

تلاش والیبالیست‌های قمی برای حضور در پارالمپیک 2016

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم از تلاش والیبالیست‌های قم برای کسب مجوز همراهی تیم ملی کشورمان در مسابقات پارالمپیک سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمد پیروزمنش اظهار کرد: ورزشکاران جانباز و معلول قم در اکثر رشته‌های زیر مجموعه این هیئت به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند اما در حال حاضر در رشته والیبال نشسته بیشترین بخت را برای حضور در پارالمپیک سال 2016 داریم.

وی ادامه داد: ورزشکاران عضو هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین قم در رشته‌های متنوعی همچون والیبال نشسته، تیراندازی با کمان، دوومیدانی، شنا، تنیس با ویلچر، بسکتبال با ویلچر و چند رشته دیگر در سطح کشور مقام‌آور و افتخارآفرین هستند.

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم افزود: برای تعیین نفرات برتر به منظور حضور در ترکیب تیم‌های ملی اعزامی به رقابت‌های پارالمپیک سال آینده مدتی است که رقابت‌های انتخابی در تمام رشته‌ها در حال برگزاری است تا شایسته‌ها به اردوی تیم ملی راه یابند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها رشته‌ای که امکان برخورداری از سهمیه حضور در پارالمپیک 2016 ریودوژانیرو برزیل را برای ورزش جانبازان و معلولین قم حفظ نگه داشته، رشته ورزشی والیبال نشسته است که هم اکنون در آن دو ملی‌پوش داریم.

پیروزمنش با اشاره به حضور گلستانی و حسینی به نمایندگی از قم در اردوی جدید تیم ملی والیبال نشسته بزرگسالان کشورمان، اضافه کرد: پنجمین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی والیبال نشسته به حضور حسین گلستانی و سیدحسین حسینی‌جد برگزار شد.

وی یادآور شد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین کشورمان برای برگزاری اردوی جدید آماده‌سازی تیم ملی والیبال نشسته، این اردو به میزبانی هیئت خراسان رضوی و در شهر مقدس مشهد شکل گرفت.

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین استان قم افزود: حسین گلستانی و سیدحسین حسینی‌جد ورزشکارانی هستند که در این مرحله از اردوی آماده‌سازی تیم ملی تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی تیم ملی والیبال نشسته کشورمان برگزار خواهند کرد.

وی تصریح کرد: ورزشکاران بسیار خوب و شایسته‌ای در رشته والیبال نشسته داریم اما متاسفانه به دلیل ضعف توان مالی و عدم برخورداری از اسپانسر امکان اینکه یک تیم به نمایندگی از هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولین قم در مسابقات لیگ‌های دسته اول یا برتر باشگاه‌های کشور داشته باشیم فراهم نیست.

پیروزمنش خاطرنشان کرد: پنج سال قبل تیم قم توانست با حضور نفرات بومی و شایسته والیبال نشسته قم در مسابقات لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور عنوان نخست و مقام قهرمانی را از آن خود کند و به لیگ برتر راه یابد اما به دلیل نداشتن حامی مالی از حضور در لیگ برتر انصراف داد و متاسفانه از آن سال به بعد تمام استعدادهای والیبال نشسته قم خارج از این استان در دیگر استان‌ها فعالیت حرفه‌ای خود را دنبال می‌کنند در حالی که اگر توان مالی داشتیم یک تیم بومی در لیگ برتر معرفی می‌کردیم.

منبع : فارس 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com