کد خبر ۳۴۱۸۱ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۳
مدیرکل ارشاد قم:

اولین سالن تئا‌تر تخصصی کشور سال ۹۵ در قم افتتاح می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: سال ۹۵ اولین سالن تئا‌تر تخصصی کشور باظرفیت بالغ بر ۵۰۰ نفر در قم افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، حجت الاسلام و المسلمین عباس دانشی در مراسم اختتامیه نمایش «تاج خروس، خاله و عروس» درتالار آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به اجرای خوب گروه تئا‌تر «ایده» اظهار داشت: بعد از مدت‌ها شاهد تئاتری با اجرای یک ماهه بودیم که این نشان از رونق دوباره تئا‌تر در قم دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: طبق آمار تا امشب 12 هزار بلیط برای نمایش کودکانه «تاج خروس، خاله و عروس» به فروش رسیده که این تعداد فروش بلیط برای تئا‌تر قم نویدبخش توجه و استقبال مردم قم به این هنر است.

وی از راه اندازی سالن تئا‌تر شهر در قم خبر داد و خاطرنشان کرد: از سال95 اولین سالن تئا‌تر تخصصی کشور باظرفیت بالغ بر 500 نفر در میدان شهید نواب صفوی قم افتتاح می‌شود.

دانشی با بیان اینکه از سال آینده امکانات لازم برای اهالی نمایش در قم فراهم می‌شود، بیان کرد: درصدد دعوت از گروه‌های تئا‌تر قمی که تا کنون به دلیل عدم شرایط مناسب در قم به اجرای تئاترهای خود در شهرهای دیگر می‌پرداختند، هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: مردم قم خواهان پیشرفت هرچه بیشتر و بهتر هنر نمایش هستند و رسیدن به سطح مطلوب نیازمند یاری و مساعدت سایر مسئولان استانی به هنرمندان این عرصه است.

احمد سلیمانی مدیر گروه نمایش «ایده» نیز با اشاره به امکانات اندک قم در حوزه تئا‌تر گفت: ما اهالی تئا‌تر بیشتر از هرچیز خوشحالیم که پس از سه سال توانستیم برای همشهریان خود نمایش اجرا کنیم.

در این مراسم از دست اندرکاران و بازیگران نمایش «تاج خروس، خاله و عروس» با حضور مسئولان استان قم تقدیر و تشکر به عمل آمد.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com