کد خبر ۳۲۴۶۰ انتشار : ۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۱
مدیرکل ارشاداسلامی اظهار داشت :

امکان کتابخوانی باید برای همه قشرهای جامعه فراهم شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بر اهمیت ارتقاء جایگاه و منزلت کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و گفت: شایسته است تا در این راستا امکان کتابخوانی برای همگان در مکان های مختلف مانند اتوبوس ها، بیمارستان ها، کلانتری ها، مسجدها و دیگر مکان های عمومی فراهم شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام عباس دانشی در آیین افتتاح کتابخانه کلانتری 11 قم، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای ترویج کتابخوانی فعالیت های قابل توجهی انجام داده است.
وی ظرفیت های دینی و معنوی در حوزه کتاب را بسیار عظیم و برجسته دانست و افزود: این ظرفیت های دینی باید مبنای همیشگی و پایان ناپذیر در عرصه علم و دانش و معرفت باشد.
وی با بیان اینکه دین مقدس اسلام هم به قلم و هم به اثر آن سوگند یاد می کند، اظهار داشت: قرآن کریم، معجزه جاویدان پیامبر اکرم(ص) است، در حالی که سایر کتاب های آسمانی اعجاز پیامبران نیستند.
دانشی در ادامه به اهمیت، توجه و عنایت پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) به جایگاه کتاب اشاره و عنوان کرد: نامه حضرت علی(ع) به امام حسن مجتبی(ع) گواه این مطلب است و حضرت علی(ع) برای فرزندش نامه می نویسد تا ترویج علم و کتاب خوانی باشد و فرزندان معنوی ایشان نیز بتوانند در طول تاریخ از آن استفاده کنند.
وی در ادامه به اهمیت علم و کتابخوانی در نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) یک مولف بزرگ بود و رهبر معظم انقلاب نیز علاوه بر اینکه یک عالم برجسته دینی هستند، در زمره برترین کتاب شناسان قرار دارند و بازدیدهای ایشان از نمایشگاه های کتاب و یادداشت هایی که بر کتاب های مختلف می گذارند، خود گواه این مطلب است.
دانشی ضمن قدردانی از فعالیت های علمی فرماندهی انتظامی استان قم، عنوان داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آماده هرگونه همکاری با مجموعه فرماندهی انتظامی استان و تجهیز کلانتری ها به کتابخانه است تا بستر توسعه و ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در قم فراهم شود.

* علم و معرفت، نگرش و رفتار انسان ها را تغییر می دهد
فرمانده انتظامی قم نیز در این آیین، زندگی بدون علم و معرفت را به قدم زدن در تاریکی تشبیه کرد و گفت: ارتقاء علم و معرفت، نگرش و رفتار انسان ها را تغییر می دهد.
سردار کاظم مجتبایی با بیان اینکه راه اندازی کتابخانه در مکان های عمومی مانند کلانتری ها، امکان استفاده مردمی از فضا و شرایط علمی و کتاب خوانی را مهیا می کند، اظهارداشت: ارتقاء علم و معرفت انسان ها، ادراک و نگرش آن ها و در نتیجه رفتار انسان ها را تغییر می دهد.
وی عنوان داشت: یکی از راهکارها و مسیرهای ارتقاء علم و معرفت در انسان ها، کتاب خوانی است؛ مطالعه کتاب برای همه انسان ها سودمند و ارزشمند بوده و تمامی افراد نیازمند ارتقاء معلومات هستند.
مجتبایی با بیان اینکه قرآن در بسیاری آیات از کتاب خوانی و توجه به علم یاد می کند، بیان داشت: آیاتی که در قرآن کریم در ارتباط با کسب علم و دریافت معرفت آمده است حتی از آیاتی که به واجب نماز اشاره می کند نیز بیشتر است که این تاکید بر اهمیت فراوان علم و دانش اندوزی نزد پروردگار متعال دارد که یکی از بسترهای آن، کتاب خوانی و فراهم کردن دسترسی به کتاب است.
وی در ادامه ضمن قدردانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که امکان راه اندازی کتابخانه در کلانتری 11 قم را فراهم کرد، گفت: در مرحله دیگر این طرح، تجهیز پنج کلانتری هدف طرح مدیریت کیفیت ناجا (مکنا) و سپس دیگر کلانتری های قم مدنظر است تا کتاب که منبع ارزشمند تغییر نگرش و ارتقاء معرفت افراد است، در دسترس مراجعان قرار گیرد.
فرمانده انتظامی قم ابراز امیدواری کرد: باب علم و معرفت پذیری که به خصوص پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در کشور توسعه چشمگیری داشته و در سطح نیروی انتظامی نیز سال هاست به آن توجه ویژه می شود، در کلانتری ها نیز گسترش یابد و امکان مطالعه و کتاب خوانی برای کارکنان و مراجعان بهتر فراهم شود.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com