کد خبر ۳۴۱۹۰ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۹
مدیرکل دامپزشکی استان قم خبرداد

تضمین سلامت دام و طیور تولید شده در قم

مدیرکل دامپزشکی قم گفت: با توجه به نظارت‌ها و کارشناسی‌های انجام‌شده، طیور تولیدی استان قم از سلامت کامل بهره‌مند هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، مهدی رفیعی با اشاره به بازدید کارشناسان از واحدهای مرغداری استان، اظهار کرد: تاکنون 16 هزار مورد از واحدهای مرغداری استان توسط کارشناسان دامپزشکی بازدید شده است که 9 هزار و 500 مترمربع از آن‌ها ضدعفونی شده‌اند.

وی افزود: استان قم، چهارمین استان در کشور از لحاظ تراکم مرغداری‌ها به شمار می‌رود که طیور تولید شده در آن از سلامت کافی و لازم بهره‌مند هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان قم به تشریح واحدهای مرغداری قم پرداخت و گفت: تعداد مرغداری‌های گوشتی استان قم 366 واحد و مرغداری‌های تخم‌ریز 164 واحد است.

وی ادامه داد: چهار واحد پرورش شترمرغ، یک واحد پرورش اردک و شش واحد پرورش بوقلمون نیز در استان وجود دارد.

رفیعی با اشاره به کشتار دام و طیور صورت گرفته در 9 ماهه جاری امسال، گفت: در بخش دام سنگین 7 هزار و 680 رأس، دام سبک چهار هزار و 460 رأس و طیور 14 میلیون و 234 هزار رأس کشتار انجام‌ شده است.

وی ادامه داد: 112 هزار کیلوگرم لاشه در کشتارگاه دام و 13 هزار قطعه در کشتارگاه طیور ضبط شده است.

مدیرکل دامپزشکی قم با تأکید بر میزان بالای صادرات استان در زمینهٔ دام و طیور خاطرنشان کرد: استان قم مقادیر زیادی گوشت مرغ، تخم‌مرغ، پولت تخم‌گذار، دنبه و خوراک طیور به کشورهای همسایه از جمله عراق، ترکمنستان، ارمنستان و ترکیه صادر می‌کند.

وی افزود: گوشت مرغ با 20 تن و تخم‌مرغ با بیش از 9 هزار کیلوگرم در رده اول صادرشدگان قرار دارند.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com