کد خبر ۳۶۲۲۱ انتشار : ۳۱ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۸
مدیرکل دامپزشکی استان قم خبر داد

معدوم سازی 155 تن گوشت غیر قابل مصرف در قم

مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: سال گذشته 155 تن گوشت غیر قابل مصرف با نظارت دقیق کارشناسان نظارتی اداره کل دامپزشکی استان قم، شناسایی و معدوم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ،محمد مهدی رفیعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم، با بیان اینکه تولید و توزیع دام و طیور باید با نظارت دامپزشکی صورت بگیرد، اظهار کرد: سال گذشته 58 مورد تاییدیه صادرات برای محموله‌های دامی صادر شد.

وی با اشاره به میزان صادرات محموله‌های دامی که با مجوز دامپزشکی صورت گرفت، تصریح کرد: مجوز صادرات هزار و 168 تن دنبه گوسفندی و حدود 100 تن تخم مرغ توسط دامپزشکی صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم همچنین ادامه داد: توسعه و تسریع صادرات و صدور تاییدیه‌های صادراتی از مهمترین اولویت‌های کاری دامپزشکی استان قم در سال 95 به شمار می‌رود.

وی با اشاره به کشتار بهداشتی مرغ در کشتارگاه‌های طیور در قم گفت: سال گذشته بیش از 18 میلیون مرغ در قم کشتار و در بازار توزیع شد.

رفیعی با اشاره به نظارت دقیق دامپزشکی برخط تولید مرغ عنوان کرد: تیم نظارت دامپزشکی در همه ایام فعال است و با نظارت دقیق در طول سال نسبت به جداسازی موارد غیر بهداشتی از خط تولید اقدام می‌‍‌‌‌کند.

وی با بیان اینکه نظارت بر تولید در کشتارگاه‌های دام نیز وجود دارد،‌ تصریح کرد: سال گذشته 626 هزار راس دام سبک و 9 و هزار و 800 راس دام سنگین در قم کشتار شدند که نظارت دقیقی روی آنها صورت گرفت و در نهایت 155 تن گوشت غیرقابل مصرف شناسایی و معدوم شد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com