کد خبر ۳۴۲۱۱ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۸
امام جمعه قم:

برای پیشرفت اهداف مدیریتی باید از مدارا و رفق بهره برد

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه پیامبر(ص) با مدارا احکام اسلام را ترویج کردند، گفت: برای پیشرفت اهداف مدیریتی باید از مدارا و رفق بهره برد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، حجت الاسلام سید محمد سعیدی در جلسه شورای معاونان و مدیران بنیاد شهید استان قم که در آستانه وفات حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: درخدمت به خلق به ویژه ایثارگران و خانواده شهدا باید از سیره نبوی پیروی کرد، پیامبر(ص) با رفق و مدارا و خلق نیکو دین اسلام را ترویج کردند و تمدن اسلامی را در بین مردمی جاهل گسترش دادند.

وی تأکید کرد: امروز ثابت شده که برای پیشرفت اهداف مدیریتی باید از مدارا و رفق بهره برد، این رفتار که از سیره نبوی است، موجب اقناع مخاطبان است.

امام جمعه قم اظهار داشت: حرکت خشن نتیجه‌اش نامطمئن، غیر ماندگار و غیر سازنده است، ممکن است ساکت کننده باشد، اما اقناع کننده نیست، پذیرش با اقناع صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: مردم حجاز آنقدر بی‌ارزش و بی‌تمدن بودند که کسی میل حمله به این سرزمین را هم نداشت، ملتی بدور از تمدن، بهداشت و ثروت، از این جامعه از هم پاشیده پیامبر جامعه‌ای متمدن ساخت و در این راه از مدارا و رفق استفاده کرد. مدارا در زندگی پیامبر نقش مبنایی داشت.

حجت الاسلام سعیدی تأکید کرد: پیامبر(ص) با مدارا حق را ترویج کردند و به تدریج احکام اسلام را گسترش دادند اما هیچگاه در برابر حق کوتاه نیامدند.
 
وی اضافه کرد: امام راحل نیز در دوران انقلاب از همین سیره نبوی پیروی کردند، ایشان با مدارا رفتار کردند و زمانی که رژیم علیه ملت طغیان نمود، امام تکلیف کردند و مردم هم تبعیت کردند.

وی بیان داشت: در دوران انقلاب هم کسانی بودند که طغیان می‌کردند، کسانی که همراه امام بودند اعتبار کسب کردند در پرتو خون شهدا رأی آوردند در مقام ریاست جمهوری نشستند امام بسیار نصیحت کردند، اما طغیان کردند و امام نیز وی را از فرماندهی کل قوا کنار گذاشت.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com