کد خبر ۳۴۲۲۸ انتشار : ۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۵

مراسم ختم پدر معاون وزیر امور خارجه در قم برگزار شد

مراسم ختم مرحوم محمد علی قشقاوی پدر حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه چهارشنبه شب با حضور علما، روحانیون، مسئولان و قشرهای مختلف مردم قم و بابل در مسجد الغدیر قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، در این مراسم آیت‌الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، حمیدرضا مشهدی‌عباسی نماینده مردم فیروز‌کوه در مجلس شورای اسلامی، طلاب و روحانیون شهرستان فیروزکوه و... حضور داشتند.

همچنین در این مراسم محمدرضا طلایی مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم، سید جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، اکبر رضایی مدیرکل سازمان حج و زیارت استان قم، حمید ناطقی مسئول هیئت و کانون خادم‌الرضا، آیت‌الله اسحاق باکویی استاد حوزه علمیه ، آیت‌الله هادوی تهرانی استاد حوزه علمیه، اساتید حوزه علمیه قم و خانواده‌های شهدا حضور یافتند.

یکی از اساتید حوزه علمیه قم در این مراسم با بیان اینکه دنیا جای درس‌آموزی است به شرط اینکه انسان درس‌آموز خوبی باشد، گفت: اگر انسان به دنبال سفارش و نصیحتی است که خوشبختی دنیا و آخرتش را فراهم کند باید به مرگ توجه کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کمال حسینی افزود: روایات اهل‌بیت، مرگ را به عنوان بهترین نصیحت‌کننده معرفی کرده اند.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از آیات قرآن مربوط به مرگ و معاد است ابراز کرد: آیات بسیاری در قرآن به مسئله مرگ و معاد پرداخته‌اند و می‌توان گفت این موضوع یکی از پرتکرارترین موضوعات قرآن است و همین امر اهمیت آن را به ما گوشزد می‌کند.

این استاد حوزه علمیه قم، تلاش ها و مجاهدت های آن مرحوم را برای تربیت فرزندانی عالم، با دیانت و با تقوا مورد تمجید و ستایش قرار داد، و گفت: آن فقید سعید همه عمر شریف خود را صرف خدمت به مردم نمود، و فرزندان صالحی را نیز برای جامعه تربیت کرد.

حسینی افزود: آن مرحوم در دوران جنگ تحمیلی و زمانی که اسلام، انقلاب و این مملکت نیاز به دادن خون و حضور در میدان های جنگ داشت، فرزندی را تربیت کرد، که در مسیر دفاع از نظام اسلامی به مقام رفیع شهادت نائل شد، و خود نیز لقب ابوالشهید گرفت.

وی تصریح کرد: مرحوم قشقاوی در عالم اجتماع و سیاست نیز فرزندی را تربیت نمود، که طی چند دوره حضور در مجلس شورای اسلامی و همچنین وزارت امور خارجه خدمات فراوانی را به کشور و نظام در عرصه بین المللی کرده است.

 

منبع: ايسنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com