کد خبر ۳۱۸۳۷ انتشار : ۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۷
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم:

1300 میلیارد تومان از بودجه شهرداری با فروش املاک محقق می شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تحقق 20 درصدی بودجه سال جاری شهرداری، گفت: قرار است طی قراردادی 100 میلیارد ملک به بانک تجارت واگذار کنیم و در حدود 300 یا 400 میلیارد تومان هم ملک به بانک ملی واگذار کنیم.

به گزارش خبر قم (قم نا) ، حجت‌الاسلام سید محمد آتش زر با اشاره وضعیت بودجه ای امسال شهرداری،  اظهار داشت: بررسی 6 ماهه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی قم نشان داد که تنها 20 درصد بودجه شهرداری در 6 ماهه نخست امسال محقق شده است.

وی ادامه داد: درزمینهٔ صدور پروانه‌های ساختمانی در 6 ماهه اول امسال 86 درصد از پیش‌بینی صورت گرفته در بودجه محقق شده است.

 آتش زر رقم بودجه امسال را 1100 میلیارد اعلام کرد و گفت: بر اساس کل بودجه 20 درصد محقق شده است و برای الباقی آن راهکارهایی در برنامه بودجه مشخص‌شده است.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از بودجه امسال از فروش اموال تأمین خواهد شد که اقدامات مربوط به آن هم در حال انجام است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم افزود: قرار است طی قراردادی 100 میلیارد ملک به بانک تجارت واگذار کنیم و در حدود 300 یا 400 میلیارد تومان هم ملک به بانک ملی واگذار کنیم.

 وی تحقق بودجه امسال را دور از دسترس ندانست و خاطرنشان کرد: اگر فروش املاک صورت بگیرد مشکلی از بابت بودجه نخواهیم داشت و قطعاً 100 درصد بودجه محقق خواهد است.

وی میزان وصول مالیات بر ارزش افزوده شهرداری را در نیمه نخست سال جاری 28 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در این مدت 43 درصد بودجه در این بخش محقق شده است و علاوه بر این بسیاری از ادارات و سازمان‌ها بدهی‌های زیادی به شهرداری دارند که تاکنون برای پرداخت آن اقدامی صورت نداده‌اند و همین موضوع اعتراض شهردار قم را نیز در پی داشت.

وی در ادامه به تشریح گزارشی از هزینه‌های عمرانی شهرداری پرداخت و بابیان اینکه 863 میلیارد تومان بودجه عمرانی شهرداری برای سال 94 بوده است، خاطرنشان کرد: ما در پروژه‌های عمرانی 15 درصد پیشرفت ریالی و 30 درصد پیشرفت فیزیکی داریم.

آتش زر اظهار کرد: در شش‌ماهه نخست سال جاری 102 توافق‌نامه تنظیم و تصویب‌شده است که جمعاً این توافق‌نامه‌ها 105 میلیارد تومان است که از نظر عقد توافق‌نامه 37 درصد و از نظر ریالی تنها 14 درصد پیشرفت ریالی داشتیم که دلیل اصلی عدم پیشرفت در این زمینه هم عدم تحقق نقدینگی شهرداری است.

وی با اشاره به تصویب 60 طرح مطالعاتی در بودجه سال 94 شهرداری گفت: در 50 درصد این طرح‌ها هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته و در 50 درصد مابقی نیز تنها 10 درصد بودجه ریالی محقق شده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم بابیان اینکه بخشی از پروژه‌های کلان به دلیل عدم تعریف ارتباط مشخص میان سازمان عمران و نوسازی و شهرداری بلاتکلیف است اظهار داشت: با توجه به اینکه بخشی از پروژه‌ها از خارج از منابع داخلی شهرداری در حال اجرا است، شهرداری باید 50 درصد سهم خود را به صورتی ساماندهی کند که بتواند به وظایف خود در این زمینه به درستی عمل کند.

منبع:قم فردا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com