کد خبر ۳۴۲۳۸ انتشار : ۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۱
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم:

کمبود و قطعی آب روستا های دهستان قمرود برطرف می شود

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گفت:با حفر و تجهیز چاه جدید قمرود، کمبود یا قطعی آب روستا های دهستان قمرود برطرف خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، در بازدید مهندس صادق پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم از پروژه ه حفاری چاه قمرود، ایشان با اشاره به مصرف بالای آب و پایین رفتن سطح آب های زیر زمینی استان به به دلیل خشکسالی های پی در پی گفت: با بهره برداری از چاه جدید قمرود به زودی شاهدرفع مشکل کمبود آب در شبکه آبرسانی روستایی دهستان قمرود خواهیم بود.


به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم،مهندس صادق پور گفت: با بهره برداری از چاه جدید که با اعتباری معادل 4میلیارد ریال و از منابع اعتبارات استانی تامین می گردد، مشکلات ناشی از افت فشار در شبکه توزیع آب تعدادی از روستاهای دهستان قمرود برطرف خواهد شد.


وی افزود عملیات حفاری و تجهیز این چاه با عمق 160 متر و آبدهی 20 لیتر در ثانیه و با پیشرفت فیزیکی 100 درصدی به اتمام رسیده  و چاه و تجهیزات در مدار آزمایش و تست قرار گرفته است.


رئیس هیئت مدیره آبفار استان قم اظهارداشت: با توجه به محدودیت منابع آبی در استان بهترین راه مقابله با کم آبی مدیریت صحیح مصرف است و انتظار ما از مردم اين است كه با وجود خشكسالي اخيربا مديريت مصرف آب، از اين ماده حياتي استفاده بهينه كنند تا در صورت ادامه روند خشکسالی با بحران مواجه نشويم، همچنان كه تاكنون راهنمايي هاي مردم در صرفه جويي در مصرف آب راهگشاي ما بوده است.


وی با اشاره به آمیزه های دینی مبنی بر صرفه جویی و استفاده صحیح از همه منابع طبیعی و بخصوص نعمت آب، افزود: هدایت الکتریکی آب این چاه 4500 می باشد که با رعایت و مدیریت مصرف می توان از افزایش آن جلوگیری کرد.


لازم به ذکر است دهستان قمرود دارای 1500 اشتراک بوده و و در شمال استان قم قرار گرفته است.

 

منبع: فردونيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com