کد خبر ۳۴۲۴۵ انتشار : ۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۱
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

بیمارستان فرقانی خرداد سال ۹۵ افتتاح می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه چندین پروژه بیمارستانی در قم در حال احداث است، بیمارستان فرقانی در خردادماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، ابوالفضل ایرانی خواه شامگاه چهارشنبه در جمع اعضای مجمع خادمان سلامت و درمان استان قم که با حضور لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: از یک سال و نیم گذشته تاکنون پروژه‌هایی که در بخش سلامت و درمان در قم در حال اجرا است از نظر حجم و کیفیت در کل تاریخ قم سابقه نداشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر احداث چندین پروژه بیمارستانی در قم در دست اجرا است، افزود: بیمارستان فرقانی قم، مراحل انتهایی خود را سپری می‌کند و نیرو‌ها به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند تا در ‌‌نهایت در خردادماه سال آینده شاهد بهره برداری آن باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم، گفت: در مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی نیز بیمارستان آیت الله خوانساری با مشارکت خیرین در حال احداث است که مرکز درمان بیماری‌های زنان خواهد شد و تاکنون نیز ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

افتتاح مجتمع دانشگاهی پرستاری قم در دهه فجر
وی افزود: مجتمع دانشگاهی پردیس نیز در دهه مبارکه فجر به بهره برداری خواهد رسید که شامل خابگاه ۵۰۰ تختخوابی و دانشکده پرستاری است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم، با اشاره به احداث بیمارستان ویژه کودک و مادر ابراز داشت: قرار است بیمارستان حضرت معصومه(س) به دانشگاه آزاد اسلامی واگذار شود و هزینه فروش آن برای احداث بیمارستان ویژه کودک و مادر در نظر گرفته شود که مقدمات انجام این کار در دست اقدام است.

ایرانی‌خواه با بیان اینکه دانشکده پزشکی قم در شأن دانشجویان و شهر مقدس قم نیست، ادامه داد: امیدواریم با مساعدت دولت احداث دانشکده پزشکی در سال آینده در دستور کار دولت قرار گیرد.

هزینه ۶۰ میلیارد تومانی دولت در بخش طرح تحول حوزه بهداشت در قم
وی با اشاره به اجرای طرح تحول در حوزه بهداشت، افزود: قم تنها کلان‌شهری بود که این طرح در همه مناطق آن اجرایی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، ادامه داد: در راستای اجرای طرح تحول در حوزه بهداشت در قم ۶۰ میلیارد تومان هزینه شد که در این راستا ۶۰۰ نیرو از پزشک، پرستار و دیگر پرسنل مرود نیاز به کار گرفته شد و خدمات رایگان خوبی به شهروندان قمی ارائه می‌شود.

 

منبع: مهرنيوز

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com