کد خبر ۳۴۶۱۲ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۸

آیت الله بوشهری: بغض دشمن از حضور روحانیت و سپاه در کنار یکدیگر است

آیت الله حسینی بوشهری گفت: حضور روحانیت در کنار سپاه دارای برکات فراوانی بوده است و تمام بغض دشمن همین پیوستگی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از روابط عمومی ساه استان قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار اعضاء کمیته بسیج ستاد گرامیداشت دهه فجر استان قم، ضمن تبریک فرارسیدن آغاز دهه تاریخی انقلاب و ورود حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: هم‌اکنون که در آستانه سی و هشتمین بهار انقلاب قرار داریم باید زمینه‌ای فراهم شود تا جوانان امروز مانند گذشته تحت رهبری مقام عظمای ولایت توطئه‌ها را بشناسند، بصیرتشان بالا رود و زمینه ناکامی دشمنان را بیش از پیش ایجاد کنند.

وی انقلاب‌های دنیا را دارای دو مرحله دانست و افزود: در مرحله اول آن تخریب پایه‌های ظلم و طاغوت انجام می‌شود و در آن‌ها رأس هرم قدرت مدنظر است و در مرحله بعدی باید دید چه نهاد بالنده‌ای جایگزین آن می‌شود که در انقلاب ایران ولایت جایگزین ظلم و ستم شد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور به نقش تاریخی امام خمینی (ره) در دوران ستم‌شاهی اشاره کرد و بیان داشت: ایشان همواره آماده و در همه صحنه‌ها حضوری فعال داشت و با آن تحت فشار قرار داشتن این کلام ایشان که فرمودند" اگر از این فرودگاه به آن فرودگاه روم دست از انقلاب برنمی‌دارم" بر تارک تاریخ همواره نقش بسته است.

وی تصریح کرد: باید برای نسل جوان چگونگی انقلاب شرح داده شود و باید آن‌ها بدانند که در این مسیر چه مشکلات و سختی‌هایی اعم از شهادت، اسارت، تبعید انجام‌شده تا این انقلاب پا بگیرد و تناور شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ابراز داشت: امروز دشمنان انقلاب آگاه و هوشیارتر نسبت به گذشته شده‌اند و زمانی که انقلاب رخ داد امکانات امروزی وجود نداشت و ببینید در فضای مجازی چگونه دشمن در لحظه‌ای می‌تواند تأثیر خود را بر ذهن مردم و جوانان بگذارد.

وی بابیان اینکه حوزه‌های علمیه امروز باید در ماندگاری و معرفی انقلاب دست‌به‌قلم شوند، خاطرنشان کرد: اگر کسی از زیر مسئولین معرفی انقلاب شانه خالی کند مانند کسی است که گناهی را مرتکب شده است چراکه انقلاب به نام روحانیون تمام‌شده و نباید روحانیت نسبت به این قضیه بی‌تفاوت باشند.

آیت‌الله حسینی بوشهری نامه رهبری برای جوانان اروپایی را مدنظر قرارداد و گفت: همان‌گونه که دشمنان جوانان ایران را موردتوجه قرار داده‌اند رهبر معظم انقلاب هم با انتشار نامه نشان دادند که ما هم برای آن‌ها برنامه داریم و همه باید نامه رهبری را پشتوانه قرار دهیم و با نوشتن و تحقیق نکات نهفته این نامه را ارائه دهیم.

وی دستگیری ملوانان آمریکایی در خلیج‌فارس و تشویق رهبری را نشانی از قدرت ایران دانست و ادامه داد: مرزهای امروز ما گسترده شده است و امروز با مرزهای فکری جوانان روبرو هستیم و باید این مرز موردحفاظت و حراست قرار گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بابیان این‌که باید اقداماتی که انجام دهیم که امکانات دینی در دسترس جوانان قرار گیرد، تصریح کرد: روحانیون مرزبان و شما پاسدار انقلاب هستید و حضور روحانیت در کنار سپاه دارای برکات فراوانی بوده است و تمام بغض دشمن همین پیوستگی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نگاه انقلاب باید متوجه بیرون از مرزها باشد، امروز در دنیا به کسی که ضعیف است هیچ‌گونه ترحمی نمی‌شود پس باید مقتدر بود و اگر امروز کشورهای بزرگ به ایران سفر می‌کنند نشان از آن است که توطئه آن‌ها شکست‌خورده است و نمی‌توان با این ملت با زبان زور سخن گفت.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com