کد خبر ۳۴۲۷۹ انتشار : ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۱۳

حصول انرژي از پسماندهاي شهري در دستور كار شهرداري قم

سيد امير سامع معاون خدمات شهري و امور اجتماعي شهرداري قم از برنامه شهرداري براي حصول انرژي از پسماندهاي شهري خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و بين الملل شهرداري قم، سيد امير سامع با اشاره به وضعيت جمع‌آوري و دفع پسماندهاي عادي در شهر قم اظهار كرد: با توجه به اينكه دفع و دفن برخي پسماندهاي شهري مشكلات زيست‌ محيطي ايجاد مي‌كند شهرداري درصدد اجراي طرح‌هايي براي رفع اين مشكل است.

وي بابيان اينكه استفاده از مواد آلي موجود در پسماندها به‌عنوان كودهاي كمپوست ازجمله طرح‌هاي شهرداري در اين زمينه است، خاطرنشان كرد: با استفاده از ظرفيت‌هاي بخش خصوصي در آينده طرح‌هاي متنوعي در بخش دفع و بازيافت پسماندها در سطح شهر اجرايي مي‌شود.

معاون خدمات شهري و امور اجتماعي شهرداري قم به فعاليت كارخانه‌هاي دفع زباله زيرمجموعه شهرداري اشاره كرد و افزود: امكان دفع و دفن برخي زباله‌ها در اين كارخانه‌ها وجود ندارد كه براي اين امر طرح‌هايي ارائه‌شده كه از آن جمله استفاده از دستگاه‌هاي زباله‌سوز است.

وي بر لزوم عدم دفن زباله‌هاي آلي و غير جاذب در محيط‌زيست را يادآور شد و گفت: طرح راه‌اندازي دستگاه زباله‌سوز و حصول انرژي از زباله‌هاي شهري، در دستور كار شهرداري قرار دارد.

سامع ادامه داد: درصدد هستيم تا اين طرح را به‌زودي با همكاري بخش خصوصي راه‌اندازي كرده تا گام اساسي و مهمي در راستاي جلوگيري از آلودگي محيط‌زيست برداريم.

وي تصريح كرد: اين طرح علاوه بر جلوگيري از آلودگي زيست‌محيطي، بخشي از انرژي موردنياز را تأمين كرده و صرفه اقتصادي بسيار خوبي براي سرمايه‌گذار خواهد داشت.

معاون خدمات شهري و امور اجتماعي شهرداري قم با اشاره به فعاليت كارخانه جداسازي زباله‌ها در شهر قم اظهار كرد: اين كارخانه در حال حاضر در شهر قم فعال است و جداسازي زباله‌هاي بازيافتي را انجام مي‌دهد.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com