کد خبر ۳۵۲۸۷ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۳

کاشت 50 هزار اصله نهال در ایام درختکاری در قم/سرانه فضای سبز قم برای هر نفر 5/3 متر

معاون خدمات شهري و امور اجتماعي شهرداري قم گفت:در ایام درختکاری و در آستانه سال جدید، 50 هزار اصله نهال در قم کاشته می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، سيد امير سامع با اعلام این خبر عنوان کرد:توسعه فرهنگ درخت و درختکاری با مشارکت مردم یکی از اهداف مهم هفته درختکاری است که در ایان زمینه در ایام درختکاری و در آستانه سال جدید، 50 هزار اصله نهال در قم کاشته می شود.

معاون خدمات شهري و امور اجتماعي شهرداري قم تصریح کرد: استان قم دارای کمبودهای جدی و محدودیت های فراوانی در فضای سبز است و سرانه فضای سبز برای هر نفر 5/3 است در حالی که سرانه استاندار 12 متر باید باشد.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های مختلف در صدد افزایش سرانه فضای سبز هستیم اما بیش از هر چیز فرهنگسازی درختکاری و مشارکت های مردمی می تواند نقش موثری در افزایش فضای سبز داشته باشد.

سامع تصریح کرد: در ایام درختکاری، نهالها در اختیار مردم قرار می گیرد که امیدواریم با این طرح شاهد افزایش درختکاری در منازل و معابر محله ها و افزایش طراوت و شادابی هوای قم باشیم.

وی گفت:توسعه فضای سبز علاوه بر شادابی محیط، در جلوگیری از هجوم ریز گردها موثر است که در این باره می توان با افزایش فضای سبز از میزان ریزگردها در طول سال جلوگیری کرد.

معاون خدمات شهري و امور اجتماعي شهرداري قم عنوان کرد:درختکاری جایگاه مهمی در دین مبین اسلام دارد و می توان با مشارکت کودکان و دعوت از خانواده ها این فرهنگ ارزشمند را نهادینه ساخت قطعا رسانه ها نیز در توسعه فرهنگ درختکاری و اطلاع رسانی جهت ارتقاء و حفظ فضای سبز می توانند نقش مهمی ایفاء نمایند.

وی خاطرنشان کرد:همچنین در ایام درختکاری در راستای آشنایی خانواده ها با نحوه کاشت و نگهدارذی درختان و آشنایی آنها با انواع درختان مناسب با شرایط اقلیمی قم برنامه های آموزشی خوبی در نظر گرفته شده است تا از ظرفیت های آموزشی در توسعه فرهنگ درختکاری استفاده شود.

سامع در پایان بیان کرد: از برنامه های اصلی شهرداری نیز تجهیز پارک های شهری و توسعه فضای سبز و ایجاد پارک های جنگلی است در این عرصه 50 هزار اصله نهال در قم در ماه های اخیر کاشته شده و در آستانه سال جدید به 100 هزار اصله خواهد رسید.

 

منبع: ايسنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com
0
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۵

سلام من می خوام در خت بکارم تو قم . به کجا باید مراجعه کنم؟ تا کی محلت هستش؟
ممنون

پاسخ