کد خبر ۳۴۴۲۹ انتشار : ۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۴
معاون شهردار قم:

برنامه عملیاتی مقابله با بحران در شهرداری قم تدوین می‌شود

معاون شهردار قم گفت: موضوعی که در قم پیش از این مورد توجه قرار نگرفته بود تهیه برنامه عملیاتی برای مقابله با بحران بوده که به همین منظور قرار دادی با مرکزی تحقیقاتی داشته‌ایم و در سه ماه آینده این برنامه تکمیل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، سید امیر سامع عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری برگزار شد با اشاره به اقدامات انجام شده در کارگروه بیمه، بازسازی و بازتوانی شهرداری قم اظهارداشت: جلسات کارگروه به صورت مستمر برگزار می‌شود و معتقدیم در بحث بحران بیشتر هماهنگی و همکاری دارای اهمیت است و در این راستا تلاش می‌کنیم.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهرداری قم با بیان اینکه در کنار همکاری باید زیر ساخت‌های لازم را هم فراهم کنیم افزود: قم به عنوان دومین شهر ایرانی عضو در کمپین تال آور سازی شهر‌های جهان در دوسال گذشته به عضویت این کمپین درآمده و به دنبال ایجاد برخی ظرفیت‌ها برای خود است.

وی با اشاره به اینکه جلسات زیادی در قالب کارگروه آموزشی مدیریت بحران داریم و سعی می‌کنیم ظرفیت‌ها را شناسایی کنیم و شهرداری را با کارگروه‌های دیگر در استان هماهنگ کنیم گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای اقشار مختلف از رده‌های مدیران تا رده‌های میانی و حتی کارگران خدمات شهری داشته‌ایم.

سامع با بیان اینکه یکی از مواردی که شهرداری قم در آن پیشتاز بوده برگزاری جلسات مشترک با شهرهای معین داشته است تصریح کرد: سه هفته پیش جلسه‌ای داشتیم و بازدیدهای مشترک با حضور آن‌ها برگزار کردیم.

معاون شهردار قم با اشاره به بحث مانور‌ها در شهرداری قم خاطر نشان کرد: موضوعی که در قم پیش از این مورد توجه قرار نگرفته بود تهیه برنامه عملیاتی در قم بوده است، به همین منظور قرار دادی با مرکزی تحقیقاتی داشته‌ایم که در سه ماه آینده این برنامه تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در موضوع زلزله وسیل این برنامه‌ها را تدوین می‌کنیم و به شناسایی ظرفیت‌ها و شناخت مناطق امن می‌پردازیم گفت: مانور خانوادگی زندگی در شرایط اضطراری را در شهر داشته‌ایم که از اقشار مختلف و مسئولان با خانواده در آن شرکت کردند. همچنین مانورهای دور میزی با حضور شهردار و شهرادارن مناطق را برگزار کرده‌ایم.

سامع با اشاره به اینکه تدوین ساختار بومی مدیریت حوادث شهری، تدوین سند راهبردی، تبیین نقشه راه، طرح تهیه نقشه خروج امن محلات شهر و طرح ارزیابی مخاطرات در سطح مناطق هشتگانه از دیگر برنامه‌های شهرداری قم است افزود: راه اندازی پایگاه آموزشی منطقه‌ای، مدیریت بحران ویژه کودکان و خردسالان، ایجاد پایگاه‌های چند منظوره مدیریت بحران، جانمایی و طراحی پد بالگرد در سطح مناطق هشتگانه و ایجاد ساختار مدیریت بحران در سطح مناطق هشتگانه از اهم فعالیت‌ها و طرح‌های پیش روی مرکز است.

وی با بیان اینکه برای مقابله بهتر با بلایا و مخاطرات طبیعی باید هماهنگی بیشتری با هم داشته باشیم گفت: هرچه این هماهنگی بیشتر شود موفقیت بیشتری در مواقع حساس حاصل می‌شود.

 

منبع: تسنيم

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com