کد خبر ۳۴۲۹۲ انتشار : ۳ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۸

رتبه اول استان قم در تحقق برنامه تأمين بذر در كشور

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان قم گفت: استان قم رتبه نخست در تحقق برنامه و تأمين بذر در سال زراعي گذشته را در بين 31 استان كشور كسب کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، محمدرضا طلايي با اعلام این خبر افزود: با تلاش مسئولان و كارشناسان مركز تحقيقات و سازمان جهاد كشاورزي استان قم، در راستاي اهداف عاليه نظام جمهوري اسلامي ايران در زمينه خودكفايي گندم، افتخار مقام اول تحقق برنامه تأمين بذور پرورشي، مادري و گواهي‌شده در بين 31 استان كشور به قم رسيد.

وي ادامه داد: توليد گندم در حوزه اقتصاد تمامي كشورها استراتژيك بوده و محوريت توليد آن در سياست وزارت جهاد كشاورزي اجراي اقتصاد مقاومتي در زمينه توليد نهاده‌هاي كشاورزي و تدوين و اجراي برنامه جامع توليد و توسعه كيفي گندم در موسسه تحقيقات ثبت گواهي بذر و نهال اهميت برنامه‌ريزي و تأمين گندم را در كشور روشن مي‌سازد.

طلايي با تأكيد بر اينكه كسب اين موفقيت گامي در جهت اجراي برنامه‌ها و سياست‌هاي عالي وزارت جهاد كشاورزي است، تصريح كرد: فرآيند تأمين بذر در سال زراعي جاري با جديت در حال اجرا بوده و كشاورزان استان هيچ مشكلي در زمينه تأمين بذر موردنياز خود نخواهند داشت.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان قم اضافه كرد: علاوه بر تأمين بذور موردنياز كشاورزان استان در سال زراعي گذشته مازاد بذر توليدشده به استان‌هاي متقاضي كشور نيز صادر گرديده است.

 

منبع: ايسنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com