کد خبر ۳۲۹۲۶ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۹
رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم:

هیچ مشکلی برای تامین میوه شب یلدا وجود ندارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم، گفت: به لحاظ کمی و کیفی هیچ مشکلی برای تامین میوه شب یلدا در این استان وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ، محمد رضا طلایی بیان کرد : با اشاره به اهتمام کارگروه تنظیم بازار استان برای تامین میوه شهروندان قمی در شب یلدا، اظهار داشت: سیب به مقدار کافی خریداری شده، و هیچ نگرانی از بابت کمبود این کالای مصرفی در شب مذکور وجود ندارد.
وی همچنین با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی برای تامین دیگر اقلام مورد نیاز و مصرفی شهروندان از جمله پرتغال نیز اهتمام ویژه ای دارد، تصریح کرد: در حال حاضر در تلاش هستیم، تا با بررسی کیفیت این محصول مرغوبترین آن را خریداری، و آن را در بین اتحادیه و صنف مربوطه جهت عرضه در بازار توزیع کنیم.
طلایی همچنین با بیان اینکه هنوز میزان دقیق میوه های خریداری شده، برای مصرف شب یلدا مشخص نیست، گفت: امسال به طور قطع به خاطر فراوانی میوه در بازار چه از نظر کمی و چه از کیفی هیچ مشکلی از نظر بوجود آمدن بازار سیاه و دلالی بوجود نخواهد آمد، و مصرف کنندگان می توانند، با خیال آسوده اقدام به خرید و تهیه میوه مورد نیاز شب یلدای خود کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هنوز برآورد دقیق و مشخصی از خسارت های ناشی از بارش برف اخیر در استان ارایه نشده است، تصریح کرد: با توجه به خسارت هایی که پدیده سرمازدگی به درختان بویژه درختان زیتون وارد می کند، به منظور پیشگیری از خسارات احتمالی، اطلاع رسانی های لازم به کشاورزان و تولید کنندگان ارایه شده است.
وی ادامه داد: در مورد خسارتهای بارش های اخیر تا زمان مشخص شدن رقم دقیق خسارات انجام هیچ گونه پیش بینی امکانپذیر نیست.
وی همچنین با اشاره به تامین سوخت و گازوئیل واحدها و شهرک های دامپروری و گلخانه ای در فصل سرما و یخبندان، افزود: به رغم کاهش دما، سوخت مورد نیاز این واحدها تامین شده است، و هنوز هیچ گزارشی مبنی بر کمبود و یا ناکافی بودن سوخت از طرف این واحدها دریافت نکرده ایم.

منبع : ایرنا

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com