کد خبر ۳۴۳۷۲ انتشار : ۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۵۵

آیت‌الله علوی گرگانی: ارشاد و انذار مردم وظیفه مبلغان دینی است

یکی از مراجع تقلید گفت: مبلغان دین، رسالت انبیا را به عهده داشته و موظف‌ هستند به انذار و ارشاد مردم بپردازند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا)، آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با طلاب و فعالان فرهنگی هندوستان و پاکستان با اشاره به ابلاغ دین توسط پیامبران در طول اعصار مختلف، اظهار کرد: از ابتدای خلقت، پیامبران الهی برای ارشاد و انذار مردم فرستاده شدند تا راه سعادت و شقاوت را به مردم بشناسانند.

وی افزود: اکنون این وظیفه بر دوش مبلغان دینی است و آن‌ها موظف‌ هستند تا مردم را از گناه بر حذر داشته و به‌سوی سعادت راهنمایی کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر ضرورت افزایش علم و کمال برای مبلغان و طلاب دینی گفت: انتظار می‌رود که شما با سفر به شهر مقدس قم بهره کامل را برده و علم خود را افزایش دهید تا مصداق فرمایش امام صادق (ع) باشید که می‌فرمایند از این شهر علوم دینی به سراسر دنیا صادر می‌شود.

وی ادامه داد: تکمیل دین و افزایش علم کار پیامبرگونه‌ای است که امید است در این راه قدم برداشته و به هدایت مردم بپردازید.

این مرجع تقلید با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار کرد: خداوند متعال می‌فرمایند که پیامبران را برای شما با دست‌ پر فرستاده‌ایم تا سعادت و خوشبختی را بشارت داده و به انذار عقوبت و شقاوت بپردازند.

وی ادامه داد: امید است با ابلاغ دین و اهتمام به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و مراجع دین بتوانید حکومت اسلامی و دینی را در کشورتان به پا کنید.

 

منبع: فارس

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com