کد خبر ۳۴۳۷۸ انتشار : ۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۵
به همت بخش نابینایان کتابخانه آیت الله خامنه ای انجام شد

چاپ دوازدهم نخستین نشریه قرآنی ويژه نابينايان

نخستین مجله تخصصی قرآنی ویژه روشندلان با همکاری بخش نابینایان کتابخانه عمومی آیت الله خامنه ای و موسسه معارف اسلامی امام رضا ع در شماره دوازدهم چاپ و منتشر می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم نا) به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، فصلنامه قرآنی سپیده آفرین به تیراژ 600 نسخه چاپ و به صورت رایگان در اختیار نابینایان کل کشور قرار می گیرد.

باتوجه به اهمیت فراگیری و یادگیری متون قرآنی و مباحث و مقالات دینی برای همه اقشار جامعه از جمله روشندلان، مجله سپیده آفرین با هدف خدمت به نابینایان و بهره مندی آنان از سفره معارف قرآن کریم، پا به عرصه مطبوعات کشور گذاشت.

نشریه سپیده آفرین با خط بریل ویژه روشندلانی است که با انگشتان بینای خود به مطالعه می پردازند.گفتنی است با به کارگیری خط فارسی در این مجله، عموم افراد جامعه نیز می توانند ازمطالب آن بهره مند گردند.

حسن عبدلی کتابدار بخش نابینایان کتابخانه عمومی آیت الله خامنه ای چشم انداز و اهداف سپیده آفرین را در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی در کشور و به منظور توزیع عادلانه مطالعه برای همه افراد حتی نابینایان و کم بینایان در جامعه می داند. وی همچنین معتقد است این فصلنامه به  شناخت و معرفیِ چهره های موفق و استعدادهای برتر در جامعه نابینایان کمک شایانی می کند.

عبدلی بالا بردن سطح علمی نابینایان در زمینه موضوعات قرآنی و آشنایی با معارف اسلامی را از دیگر اهداف این نشریه دانست و افزود: انتقال تجربیات افراد موفق و تشویق و ترغیب روشندلان  به مباحث نورانی قرآن از دیگر اهداف والای نشریه سپیده آفرین محسوب می شود.

این کتابدار روشندل تصریح کرد: با گسترش کتاب ها و مجلات بریل به طور حتم شاهد تغییر نگرش افراد جامعه نسبت به نابینایان و معرفی استعدادها و توانایی های آنان خواهیم بود و این کار می تواند پل ارتباطی خوبی بین نابینایان و بینایان باشد.
 
عبدلی در پایان اشاره کرد: ویراستاری و تصحیح متن فصلنامه سپیده آفرین توسط طیبه عبدلی مسئول بخش نابینایان کتابخانه عمومی آیت الله خامنه ای انجام می شود و نظارت بر چاپ آن به عهده من می باشد.
 

مطالب و سرفصل های کلی سپیده آفرین:
1- معرفی مراکز فعال، در زمینه های قرآنی، برای نابینایان.

2- معرفی مقالات و آثار برتر نابینایان.

3- معرفی تفاسیر و آثار معارف و علوم قرآنی، با زبان گویا، ویژه نابینایان .

4- اطلاع رسانی، در زمینه علوم و آثار قرآنی و منابع صوتی، جهت بهره گیری نابینایان.

 5- نشر مقالات، پژوهش های قرآنی، خاطره ها و نگاشته های نابینایان.

 6- نشر مقالات و خاطرات و آثار گوناگونِ قرآن پژوهان، جهت بهره برداری نابینایان.

 7- برقراری گفتمان، بین افراد بینا و نابینا، به منظور تعامل و تضارب افکار و آرا و انتقال تجربیات، و نیز، نقد و بررسی آثار و موضوعات گوناگون.

8- عرفی و شناساندن نوآوری ها، طرح ها و فعالیت های قرآنیِ نابینایان.

9- مصاحبه و گفت و گو

10- لطائف قرآنی.    

11- مسابقه.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com